Tips på bra kattsand

Sv: Tips på bra kattsand

Maten ger jag inte mycket för, men som sagt sanden är suverän! Har dock inte haft den så länge än men jag tar ut betydligt mindre än av pussikompakten i allafall. Hade också ever clean ett tag men den ruinerade mig. Husse ligger ju i ungefär samma prisklass som pussi.
 
Sv: Tips på bra kattsand

Kul att du är nöjd :D Jag har haft den i nu i snart 3 månader och hittills luktar den inget. Dvs 3 månader utan att byta all sand.
 
Sv: Tips på bra kattsand

Kul att du är nöjd :D Jag har haft den i nu i snart 3 månader och hittills luktar den inget. Dvs 3 månader utan att byta all sand.

Jag är sjukt nöjd! Framförallt är den ju jättebillig jämfört med sander i samma klass. Nu har ju jag en gigantisk låda (73*55*32 cm, 84 l) så det tar ett tag innan sand blir skitig men jag har absolut ingenting att klaga på, speciellt inte att jag slapp bära 100 kg sand till tredje våningen:D

Min "lilla" låda:o
00404_PE057536_S3.jpg
 
Sv: Tips på bra kattsand

100 kg sand ja :D Stackars dom som levererar måste ha fått slag när dom fick din beställning :rofl:

Haha, ja han hade tydligen nyss börjat med sånt här så han hade inte så bra kondis än sa han. "Bra att du får träna lite då" sa jag:D Muhahaha! Glömmer alltid köpa sand så det är lika bra å köpa lite ordentligt med sand på en gång. Han trodde säkert jag hade en hel kattfarm i min lilla etta;)
 
Sv: Tips på bra kattsand

Dammar den?

Jag kör på två varianter av klumpe nu (blandar ihop dom) och den är en av få som jag provat som inte dammar.

Hade Pussi (tror det är pussi, blå säckar med vit text), suverän, dryg, luktfri men fy så den dammade!
 
Sv: Tips på bra kattsand

Alla bentonitsander dammar. Vissa mer, vissa mindre. Den dammar när man häller upp den, men inte speciellt mycket sen.
 
Sv: Tips på bra kattsand

Vi har Miss Cat, det klumpar inte, och visst kommer det lite sand utanför lådan ibland, men inte ända in till soffan. Vi byter varje dag, alltså fyller bara lite sand i lådan, och spolar ner i toa när katten gjort sitt..Det är nedspolningsbart, om man inte häller alltför mycket i toan. Vi har egen avloppsbrunn och det skulle bli stopp direkt med annan sand.
Så mitt förslag är Miss Cat. Enda som fungerar för oss, alla andra sander är endera för dyra eller också så blir det lera av dem, och leriga fotspår eller sandklumpar över hela huset..
 
Sv: Tips på bra kattsand

Jag hoppas inte du menar den MissCat som är ren sand? Den är absolut förbjuden att spola ner i toaletten, precis som allt annat. Det kan kosta enorma summor och sanden klumpar ihop sig och fastnar i rören + att det är ett helsike för dom på reningsverken. Man spolar inte ner nått annat är toapapper och det man klämmer ur sig själv i toaletten.
 
Sv: Tips på bra kattsand

Det finns ju två Miss Cat, den ena är det stora vita knölar i, det är den vi har. Vi har ju egen avloppsbrunn, och skulle märka direkt om det blev geggigt i rören. Har fungerat nu i 13 år, och inget stopp. Förr hade vi annan sand, som gjorde att det blev stopp. Jo du har så rätt, man ska inte spola ner sand i toan, men här gör vi det på egen risk;), det blir ju vi själva som får fixa om det skulle bli stopp isåfall..
 
Sv: Tips på bra kattsand

Jag har Husses kattsand och den är jag väldigt nöjd med.
Luktar inget och klumpar sig bra.
Min kära katt brukar skvätta kattsand i sängen men inte denna tack och lov.
Dammar? Ja lite men jag tycker att de flesta kattsand gör det
 
Sv: Tips på bra kattsand

Ber om ursäkt om det nämnts tidigare, har inte läst hela tråden.
Har du testat Peewee?
Jag är frälst! :love:
 
Sv: Tips på bra kattsand

Var hittar man denna låda?

Har en katt som leker jordfräs när hon varit i lådan och har alltid ut massor av sand utanför kanten.
 
Sv: Tips på bra kattsand

Ah tack! Jo jag vet alla dammar men i olika grad. Just klumpe dammar lite men är så grov sand att jag måste blanda den med klumpes klumpfria och jag skulle vilja hitta en klumpsand som inte dammar så mycket.

Min mamma som passar mina katter ibland (ibland i långa perioder) tål inte dammet och blir sjuk. Sand som inte klumpar tycker jag gör att det luktar då man inte får upp kisset bra nog.
 
Sv: Tips på bra kattsand

Ah tack! Jo jag vet alla dammar men i olika grad. Just klumpe dammar lite men är så grov sand att jag måste blanda den med klumpes klumpfria och jag skulle vilja hitta en klumpsand som inte dammar så mycket.

Min mamma som passar mina katter ibland (ibland i långa perioder) tål inte dammet och blir sjuk. Sand som inte klumpar tycker jag gör att det luktar då man inte får upp kisset bra nog.

Frågar dig också.. Har du kollat in Pee-Wee? :p
 

Liknande trådar

Övr. Katt Har efter mycket tänkande fram och tillbaks på att köpa katt igen om tycke uppstår. Det är en vuxen katt från ett katthem. Har...
Svar
17
· Visningar
1 537
Senast: Pudlan
·
Övr. Katt Nu har jag tröttnat lite på mitt PeeWee-strö och vill kolla igenom marknaden igen. Jag vill gärna ha något som klumpar sig, men som inte...
Svar
9
· Visningar
3 247
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp