Tips på bra kattsand

Sv: Tips på bra kattsand

Så är det med våra katter. Leksaker, lådor... Man anstränger sig och köper dyra saker när billigt oftast duger lika bra. Eller bättre :D
 
Sv: Tips på bra kattsand

Stämmer! :bow:

Min skogis favoritleksak är ingen av de dyra mössen, bollarna eller så. Nä de där gula "äggen" som är inuti Kinderägg ska det vara! :)
 
Sv: Tips på bra kattsand

Nej aldrig hört talas om. Köper man den i djuraffärer?

Jag beställer Pee-wee från Foderbilen.se men man kan lika gärna använda vanliga bränslepellets från typ Granngården.
Det är helt fantastiskt! Man använder en speciell "dubbel låda". När katterna kissar förvandlas träpelletsen till spån som faller ned genom gallret till den undre lådan.
Lådan är alltid fräsch, jag har just nu 5 katter hemma som går på låda och jag tömmer bottenlådan på spån varannan dag.
Det är dessutom billigt, helt damfritt och luktar inget annat än våt gran typ. :love:
 
Sv: Tips på bra kattsand

Jag beställer Pee-wee från Foderbilen.se men man kan lika gärna använda vanliga bränslepellets från typ Granngården.
Det är helt fantastiskt! Man använder en speciell "dubbel låda". När katterna kissar förvandlas träpelletsen till spån som faller ned genom gallret till den undre lådan.
Lådan är alltid fräsch, jag har just nu 5 katter hemma som går på låda och jag tömmer bottenlådan på spån varannan dag.
Det är dessutom billigt, helt damfritt och luktar inget annat än våt gran typ. :love:

Låter intressant! Hur många påsar gör du av med på 1 månad? Är ju lika bra köpa mycket när man beställer så blir det fraktfritt. :)
 
Sv: Tips på bra kattsand

Låter intressant! Hur många påsar gör du av med på 1 månad? Är ju lika bra köpa mycket när man beställer så blir det fraktfritt. :)

Jag gör max av med en påse på en månad. Det är otroligt drygt också. :D Hittar nog bara fördelar faktiskt..
Som du ser på foderbilen finns det två olika sorters lådor. Jag har båda sorter och mina katter verkar föredra den låga. Den höga är dock lämplig då risken för "missar" minimeras.
Hoppas du blir nöjd, jag är som sagt Pee-wee frälst. :p
 
Sv: Tips på bra kattsand

Kul att du är nöjd :D Jag har haft den i nu i snart 3 månader och hittills luktar den inget. Dvs 3 månader utan att byta all sand.

Vilken sand är det ni pratar om, Miss Fideli och Haukur?
Jag blir lite förvirrad när jag läser tråden.

Jag blev glad när jag hittade den, för jag läste i förbifarten en annan tråd, där någon tackade någon annan för tipset om kattsanden... och jag minns ju inte vem det var, och inte vilken tråd... men jag TROR att det var miss fideli som blev tackad.
Så nu ville jag ta reda på vad det var för sand, den där som inte sprätte överallt i hela huset.

Snälla, repetera vilken sand det var? *trögfattad*
 
Sv: Tips på bra kattsand

Jag och Haukur pratar om Husses sand.
Sen har jag tipsat Bison om TidyCats som hon var mycket nöjd med, och som jag gillade men inte kan använda pga parfymallergisk kisse. Hos mig stannade TidyCats i lådan, den är gjord i små små kulor som verkar funka. Husses stannar inte i lådan :p
 
Sv: Tips på bra kattsand

Jag har sex katter hemma på två lådor, använder mig av Coop catz, den kostar väl ca 50 spönn för en relativt stor säck.. nu rensar jag iofs varje dag eftersom jag har så många, men det lukar ingenting av den här sanden, kisset klumpar sig superbra!
Har testat en del olika men det här är den första jag är riktigt nöjd med!
 
Sv: Tips på bra kattsand

Jag har köpt Husses Sand nu (eller ja beställt), 30kg och så lite leksaker och en till klösbräda. Återkommer med rapport, har ngt kg kvar av EverClean och sen blir det ju en övergång med båda sorterna i lådan.

Hur ofta mockar ni kattlådan?
 
Sv: Tips på bra kattsand

Hur ofta mockar ni kattlådan?

Är jag hemma mockar jag en gång om dagen (har som sagt riktigt stor låda och innan hade jag 1 låda/katt). Är jag t.ex. hos mina föräldrar med katterna har de bara två lådor på tre katter och då mockar jag två gånger/dag.
 
Sv: Tips på bra kattsand

Hmm jag har en låda på tre katter (får inte plats med mer, har världens minsta badrum! och någon annanstans... näää).

Mockar morgon och kväll, började fundera på om jag var knäpp. Ibland blir det tre ggr om jag ändå sitter på toa själv :D
 
Sv: Tips på bra kattsand

Hur ofta mockar ni kattlådan?

Har två lådor på tre katter och gör rent 5-6 ggr per dag. Använder klumpbildande kattsand som jag brukar köpa på willys, lådorna behöver egentligen inte rengöras så ofta men jag vill att dem ska ha det fräscht.
 
Sv: Tips på bra kattsand

Är jag hemma mockar jag en gång om dagen (har som sagt riktigt stor låda och innan hade jag 1 låda/katt). Är jag t.ex. hos mina föräldrar med katterna har de bara två lådor på tre katter och då mockar jag två gånger/dag.

2 katter, 2 lådor, mockar 2 gånger om dagen.

Äsch jag skulle svara på lil-sis inlägg....
 
Senast ändrad:
Sv: Tips på bra kattsand

Är du aldrig på jobbet?

Jag gör rent innan jag går på morgonen vid 5 och sen när jag kommer hem vid 18/19/20 (beroende på vilken buss jag hinner med). Sen behöver iaf jag sova. Är jag hemma mitt på dagen (jobbar delade pass) så gör jag rent då också när jag ändå är där. (Det är därför Elvis flock är utökad till tre, det blev så långa dagar ensam.)
 
Sv: Tips på bra kattsand

Jag använder Eldorado.Jätte bra och så billig.Sen har jag en kattmatta utanför kattlådan med.Kan dock vara svårt att ha det om man har en öppen kattlåda.Jag har ju som ett litet hus med lucka.
 
Sv: Tips på bra kattsand

Jag använder Eldorado.Jätte bra och så billig.Sen har jag en kattmatta utanför kattlådan med.Kan dock vara svårt att ha det om man har en öppen kattlåda.Jag har ju som ett litet hus med lucka.

Jag hade Eldorado en kort period, det funkade ett tag men sen luktade det så förbannat och klumparna blev stora och höll ihop dåligt. Köpte mycket mer av den än av pussi så jag tjänade inte på den. Kanske skillnad om man bara har en katt.
 
Sv: Tips på bra kattsand

Jag har just nu Cats Choice, som är kostade 149 kronor på djuraffären. Kanonsand men priset avskräcker mig lite men får se hur länge den räcker.
Har 2 katter, 1 kattlåda och rengör minst 1 gång om dagen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Har efter mycket tänkande fram och tillbaks på att köpa katt igen om tycke uppstår. Det är en vuxen katt från ett katthem. Har...
Svar
17
· Visningar
1 537
Senast: Pudlan
·
Övr. Katt Nu har jag tröttnat lite på mitt PeeWee-strö och vill kolla igenom marknaden igen. Jag vill gärna ha något som klumpar sig, men som inte...
Svar
9
· Visningar
3 247
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp