Tips på bra hingst

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Ängarnas_Ranch
  • Startdatum Startdatum
Ä

Ängarnas_Ranch

Jag har ett korsningssto som jag vill ta ett föl på.
Hon har travare i sig, så jag söker en hingst med säker galopp. Gärna en skäck.
Någon som har några tips? :confused:
Det är ehnnes första föl och hon är ganska liten, så gärna lite mindre hingstar. ca 150cm.

Sv: Tips på bra hingst

Hola,

Nu är jag inte mycket för korsningsavel. I synnerhet inte trevägskorsningar och mera. Det är inte försvarbart för mig att korsa för att sälja. Vill man ha en avkomma på sitt älskade sto för egen räkning och tror att den hingst man valt kommer att matcha stoet bra så må det väl vara hänt.
Det man skall tänka på är att fölet får 50% av vardera föräldern. Om man har otur, kanske inte de bästa eller önskvärda procenten.... Vidare är det i praktiken så att Mamman genom fostran kommer att förstärka många av sina egenskaper i fölet vilket gör att det kanske inte riktigt blir 50% utan mera.

För att återgå till din fråga så antar jag att det är en QH eller Paint du söker?
Gäller det QH finns det en tråd redan här brevid betr vilka hingstar som betäcker andra raser.
Vill du absolut ha en fläckig avkomma så finns tex Vic Tim Rocket inte så långt från dig. www.lazybee.se

Lycka till!

mvh Eva

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 672
Senast: Murray
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 549
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 542
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka