Tips på bra gästböcker?

F

Funfair

Jag letar efter en bra och gratis gästbok som jag kan ha till min hemsida. Någon som har tips eller kan rekommendera någon bra, pålitlig, okomplicerad sådan? ;)

Frida
 
Titta in på denna sida där finns det massor av förslag. Någonstans när du bläddrar ner finns länkar till Gästboks sidor.

www.catweb.se
 
Själv använder jag Alxnets gästbok. Den är gratis och enkel att använda. Ett plus är att man har möjlighet att lägga gästboksformuläret på en separat sida och därför kan utforma den lite som man vill. Ett minus är att man måste stå ut med lite reklam (banner överst på sidan och textlänkar under inläggen) om man använder gratisversionen.
 
Fast sprids det inte ut rätt mycket strunt i de gästböckerna som man måste plocka bort titt som tätt? Jag var själv inne i en sådan gb för någon vecka sedan och fick därefter en virusvarning från mitt virusprogram (har skrivit en tråd om det). Trojan Dropper var det som det varnades mot och när jag därefter sökt på filnamnet för att ta reda på vad det är har jag märkt att ett antal Alxnet-gästböcker tycks ha varit drabbade (hemsideägare som varnar sina besökare).

En gång tror jag även jag drabbades av modemkapare via en Alxnet-gb. Dvs jag vidrörde en popup-ruta som kom upp när jag öppnade upp gästboken (liksom det gjorde när det var Trojan Dropper som var i farten) och därefter installerades ett antal program i min dator och mitt modem fick en ny anslutning.
 
Ibland kan det komma sexinlägg (på engelska), på senaste tiden har det varit några inlägg med "i-frame"-ruta (el vad det nu heter). Har tagit bort dem direkt när jag såg att de skrevs (får mail när det kommer nya inlägg) och har sen spärrat ip-numren...
 
Alxnet var bra på den tiden det var en helsvensk gästbok. Men den är en av de mest använda gästböckerna idag. Problemen upptäcktes för tre år sedan men fortfarande verkar det inte som de ändrat och spärrat dem.

Fördelen är om man har hemsidan på en server som accepterar databas filer eller bara skrivrättigheter. Då finns det massor av bra exempel som jag kan ge och som även går att integrera med sin egen sida.
 
Jo, sådana har jag också sett i flera Alxnet-gästböcker. Det är dock bara två gånger jag varit med om att det poppat upp popup-rutor och båda de gångerna har det hänt något med min dator (eller jag har blivit varnad för något).
 
Jag använder gislaved.net`s gästböcker tycker dom är bra. Man kan ändra färger med mera som man vill Om man inte vill ha reklam kostar det 35:-/per år och då kan man även använda egen html kod.
Mvh Jes
 
Jag har haft alxnets gästböcker i fyra-fem år och har haft "porrsideproblemet" en eller två ggr, så jag tror inte att det är så hemskt vanligt. Stänger man dessutom av HTML i inläggen bör man inte råka ut för några tråkigheter alls eftersom man då omöjliggör popupskript, iframes m.m.

Du måste ha haft extrem otur eller också har jag haft extrem tur. :S
 
Jo, kanske har jag bara haft otur. Jag har ju som sagt aldrig stött på några problem med de gästböckerna innan popup-fönstren dök upp (länkar till porrsidor och sånt som man stöter på ibland är ju bara att ignorera). Fast de behöver kanske inte betyda problem de heller om man bara låter bli att klicka på dem. ;) Fast de är ju otroligt känsliga om man så bara snuddar vid dem med muspilen och enligt de sidor jag varit inne på nu efter att jag fick virusvarningen har ju som sagt ett antal Alxnet-gästböcker varit drabbade..
 
Webvoter... är en bra gratistjänst... har inte haft några som helst problem med porrinlägg mfl.

Tjänsten är gratis och det finns flera andra saker man kan använda sig av, ex omröstning, forum, vykort och frågesport
 

Liknande trådar

IT & mobiler Tips på bra app som spelar vågljud utan att dränera batteriet över natten? Gärna gratis, men okej om den kostar en mindre summa också...
2
Svar
27
· Visningar
1 014
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Twihard
·
Fritid Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
10
· Visningar
497
Senast: Stinaelin
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
468
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp