Tips på bra foderbok

T

tinystina

Vilken bok tar upp "allt" Matsmältning, de olika fodermedlen (gärna ganska mycket om vad de olika är bra för och vad som finns i dem generellt sett) Kvoter, näringsbehov och hur man räknar ut det o.s.v Man kan ju aldrig veta FÖR mycket och tack vare er, kära bukefalister har jag fått foderdille. :D

Sv: Tips på bra foderbok

Jag tycker Christina Planck har skrivit bra böcker om foderlära. På bokus.com är de inte allt för dyra...

"Hästens näringsbehov och utfodring" tycker jag nog är den bästa, men även "Hästens utfodring" och "Rätt Foderstat - Bättre Häst" är bra (den första och sista toppar min personliga lista).

Sv: Tips på bra foderbok

Jag använder mig mycket av boken "Hästens biologi - utfodring och avel", den är skriven av bl.a. Göran Dalin och Christina Planck. En kanonbra bok som tar upp olika fodermedel, näring etc. och hästens matsmältning och näringsbehov.

Krafft har ju sin "Utfodringens ABC" som är väldigt instruktiv och tydlig, dock med "Krafft-reklam" på slutet.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 204
Senast: tanten
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar