Tips på bra foderbok

T

tinystina

Vilken bok tar upp "allt" Matsmältning, de olika fodermedlen (gärna ganska mycket om vad de olika är bra för och vad som finns i dem generellt sett) Kvoter, näringsbehov och hur man räknar ut det o.s.v Man kan ju aldrig veta FÖR mycket och tack vare er, kära bukefalister har jag fått foderdille. :D
 
Sv: Tips på bra foderbok

Jag tycker Christina Planck har skrivit bra böcker om foderlära. På bokus.com är de inte allt för dyra...

"Hästens näringsbehov och utfodring" tycker jag nog är den bästa, men även "Hästens utfodring" och "Rätt Foderstat - Bättre Häst" är bra (den första och sista toppar min personliga lista).
 
Sv: Tips på bra foderbok

Jag använder mig mycket av boken "Hästens biologi - utfodring och avel", den är skriven av bl.a. Göran Dalin och Christina Planck. En kanonbra bok som tar upp olika fodermedel, näring etc. och hästens matsmältning och näringsbehov.

Krafft har ju sin "Utfodringens ABC" som är väldigt instruktiv och tydlig, dock med "Krafft-reklam" på slutet.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har fram till ganska nyligen haft egen brunn. Vattnet var fruktansvärt gult. På den nivån att allt blivit förstört, jag har inte...
Svar
11
· Visningar
480
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
959
Senast: ako
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 041
Senast: Pilot
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 673
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp