Tips på bett

På besiktningen hittades vargtänderna men de orsakade iallafall inga problem med bettet då.
Det jag försökte förmedla är att problem med bett inte upptäcks under en besiktning, då min med min häst sades det inget om vargtänderna alls under besiktningen, utan det upptäckte jag senare och kunde då koppla ihop saker som hästen gjorde till vargtanden. Sakerna var, böja halsen åt höger, lägga tungan över bettet och det kopplades ihop med att hon försökte skydda tanden. Nu böjer hon inte halsen längre, sen tanden är borta, dock lägger hon fortfarande tungan över bettet, gammal van som sitter i och hon går bäst bettlöst, bara synd man inte får tävla bettlöst så mycket. :)

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 141
Senast: Pinus
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 776
Senast: cirkus
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 884
Senast: lirco11
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 590
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Kattbilder #10