Tips på benskydd

Smurfmodesty

Trådstartare
Nu vill jag ha tips på senskydd, och låga benskydd bak (strykkappor)

Är trött på "plastskydd" som går sönder. Har köpt de lite billigare som inte håller så länge.
Nu vill jag ha tips på senskydd och strykkappor som är bra kvalitet och inte jättedyra.
Gärna läder.

Så hit med tips och gärna hemsidor där jag kan hitta dom.

Sv: Tips på benskydd

Vilka märken har du på dina plastskydd som gått sönder? Jag har aldrig haft sönder ngt så det är ju bra och veta vilka som är dåliga... Eko brukar ha lite läderskydd som är billigare. En bra second häst grej är ju också braatt kolla in. Hittade ett år HG skydd för 300:- Tyvärr svarta... www.kullagulla.com brukar också ha bra priser!

Eskadron är ju äckligt bra, men ibland ganska dyra. Finns dock hyfsat billiga på www.hastshoppen.se
Annars är BR och Hampa att rekommendera, håller bra och har super passform.

Om du vill ha ett par bra skydd som ska hålla flera år köp Eskadron. De med flexisoft (mjukt högst upp baktill, så att hästen inte ska tycka det tar emot och är obehagligt när den böjer benet) är ju helbra!!! Dyra, ja, men håller hur bra som helst ocg finns dessutom i flera fäger!! :D

Ja jag har varit lite sugna på dom förut, eftersom mina gamla var för långa och jag är lite halvrädd att det ska klämma när dom böjjer benet.
Kanske får rikta in mig på dom isåfall.

Svarar en annan i samma tråd :)
Nu har jag hööks billigare, och där har det mjuka materialet gått sönder, och försvunnit (det som ska sticka ut på sidorna)

Hade tidigare ett par Hampa tror jag, men dom var för långa för honom.

Hampa Pro finns ju också. Har Hampaskydd, dock de vanliga och de är jättebra!
Precis lika smidiga och bra som Eskadronskydden. För en femhundralapp kan du få både fram och bakskydd från Hampa. De finns på t.ex. www.oxhorsesstore.com

Liknande trådar

Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
126
Senast: Islaend
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 038
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 074
Senast: tara
·
Fritid Jag är i stort behov av ett par nya skor då mina (som synes) är sönder. Jag har tyvärr en tendens att mina skor går sönder ganska fort...
Svar
10
· Visningar
568
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka