Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Det var ett bra tips!Min moster har torkade äpplen i glöggen istället för russin. Det blir skitgott.
Aldrig provat men fick upp en bild av en "up-side-Down" kaka med torkade äpplen i stället för annanas. Kanske även riven mandelmassa ovanpå (blir ju under sen då) äpplena. Så smaksätta kaksmeten med mortlad kardemumma och malen kanel.Jag håller på och torkar min äppelskörd för att ha till vintern. Bortsett från att torkade äpplen är gott att äta som det är, att man kan ha det i yoghurt, gröt etc. Vad använder ni torkade äpplen till?
Funkar de till bakning istället för färska äpplen?
/Lizzie
Aldrig provat men fick upp en bild av en "up-side-Down" kaka med torkade äpplen i stället för annanas. Kanske även riven mandelmassa ovanpå (blir ju under sen då) äpplena. Så smaksätta kaksmeten med mortlad kardemumma och malen kanel.
Om du har plats i frysen varför gör du inte äppelklyftor och fryser in till bakning?Jag håller på och torkar min äppelskörd för att ha till vintern. Bortsett från att torkade äpplen är gott att äta som det är, att man kan ha det i yoghurt, gröt etc. Vad använder ni torkade äpplen till?
Funkar de till bakning istället för färska äpplen?
/Lizzie
Funkar bra att lägga torkade äpplen i blöt en stund innan man använder dom att baka bröd medOm du har plats i frysen varför gör du inte äppelklyftor och fryser in till bakning?
Det blir ju i princip som färska äpplen.
Torkade äpplen blir ju rätt sega så vet inte om jag velat ha dem till bakning.
Vet inte hur de blir om man lägger dem i blöt? Men de kanske funkar i vissa bakverk.
Har inte provat ska jag erkänna.
Jag äter torkade äpplen som godis .
Om du har plats i frysen varför gör du inte äppelklyftor och fryser in till bakning?
Det blir ju i princip som färska äpplen.
Torkade äpplen blir ju rätt sega så vet inte om jag velat ha dem till bakning.
Vet inte hur de blir om man lägger dem i blöt? Men de kanske funkar i vissa bakverk.
Har inte provat ska jag erkänna.
Jag äter torkade äpplen som godis .
Toppen! Det ska jag testa.Funkar bra att lägga torkade äpplen i blöt en stund innan man använder dom att baka bröd med