tips på att hålla isär programmen??

M

M-Meduza

Ska ner till jämjö och tävla i helgen. bara en lokal men tillsaken.. ja tycker programmen är så himla lika så jag vet inte hur ja ska lära in mig dom utan att förväxla dom..

hade varit lättare om det hade varit typ lc.1 el lb,1. som ja kunnat sen ja föddes :angel: känns det som. men nu är det lc.2 och lb.2 o det e ju volter o volter o halter. :idea:

kanske ska lägga mesta vikten på första programmet sen försöka läsa in det andra på plats??:crazy:

Sv: tips på att hålla isär programmen??

Att hålla isär LC:2 och LB:2 borde inte vara svårt eftersom LC:2 går på 40 m bana och LB:2 på 60...

Har du svårt att hålla isär programmen rekommenderar jag dig att bara starta en klass. Programmet ska sitta så bra att du inte behöver tänka på var du ska när du rider.

//granger

Att hålla isär LC:2 och LB:2 borde inte vara svårt eftersom LC:2 går på 40 m bana och LB:2 på 60...

Har du svårt att hålla isär programmen rekommenderar jag dig att bara starta en klass. Programmet ska sitta så bra att du inte behöver tänka på var du ska när du rider.

//granger

huaaa.. ja som ridit fel på lc:1 som ja ridit i över tio år :angel: hjärnsläpp kan man alltid få..;)

Det är klart att man kan få hjärnsläpp. Men i såfall råder jag dig verkligen att bara starta en klass. Hjärnsläppet kommer av nervositeten över att man ska rida fel.

Fokusera dig på ett program ;)

//granger

Det är klart att man kan få hjärnsläpp. Men i såfall råder jag dig verkligen att bara starta en klass. Hjärnsläppet kommer av nervositeten över att man ska rida fel.

Fokusera dig på ett program ;)

//granger

äh fast ja har ju anmält mig till två.. sen är det en bra bit att åka så.. spec nervös e ja inte.. men riktar in mig på första programmet. (vilket ja tror ja kan nu helt o hållet).. sen pluggar ja bara lite på det andra o sätter mig ner efter första klassen =)

ser det ju bara som träning också....

Gå igenom LC:2 innan den starten, och efter den så memorerar du bara LB:2an...? :D

Det är lättare om du läser den högt för dig själv sen, då kan man höra sin röst inne i huvudet när man rider :angel:

Åh, LB2 är så svår å lära sig, när jag tävla det så var de massor som glömde av det, och jag kom precis på momenten precis vid rätt bokstav... var nära på å rida fel väg 3 gånger..:crazy:

Annars är det väl bara att plugga in båda, och sen så läser du igenom de programet du ska rida innanstart typ.
För då har du ju lite i minne så att du inte attackerar ett nytt program å ska lära sig de på plats.. Jag rekommenderar att läsa igenom LB2 en extra gång ;)

Åh, LB2 är så svår å lära sig, när jag tävla det så var de massor som glömde av det, och jag kom precis på momenten precis vid rätt bokstav... var nära på å rida fel väg 3 gånger..:crazy:

Annars är det väl bara att plugga in båda, och sen så läser du igenom de programet du ska rida innanstart typ.
För då har du ju lite i minne så att du inte attackerar ett nytt program å ska lära sig de på plats.. Jag rekommenderar att läsa igenom LB2 en extra gång ;)

lcn rids ju på kort bana o lbn på lång bana... o på lång har jag bara ridit ett par gånger men lyckats rida rätt då..
svåra e att det e massa halter o volter. inte för att det i sig är svårt.. men storleken.. e ju 10 meter 15 meters och tjugo meters

men det ska nog gå bra:smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 866
Senast: Lhas
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka