Tips på att få vita boots VITA

Marlan

Trådstartare
Säkert inte bara jag som har detta problemet...

Vita boots som blir gråa, bruna å gula med tiden...
Hur får man dom vita igen?

Eller e det helt enkelt så att man måste ha två par... Ett hemma å ett på tävling....

Sv: Tips på att få vita boots VITA

Skrubba med varmt vatten och diskmedel eller låt ligga över natten i diskvatten.
Jag har även använt klorin har jag för mig.
Detta är förutsatt att det är gummiboots du pratar om.

Datorn hängde sig när jag skrev förra svaret så jag får börja om..

Ibland funkar YES, Super10 eller klorin, ibland funkar avfettning till bil.
Citronsyra i vatten och skölja rejält efteråt kan också funka.

Om det är gummiboots du pratar om så går det perfekt att slänga in dem i tvätt eller diskmaskinen..då blir de rena och fina igen..:laugh:
Läder har jag tyvärr dock inget bra tips om..skrubba antar jag är det bästa isf

Jag har tvättat mina i grumme tvättsåpa. Det står ju ändå i stallet o är lätt att göra de dagar man kommer hem med smutsiga boots.

Förr när jag hade Easyboots så brukade jag efter tvätt spraya dom med "bumper shine" då blev dom blanka o glänsande o lätta att bara spola av! Bumper Shine är till för gummidetaljer på bilar, bl.a. om man vill ha glänsande däck. Finns att hitta i affärer som säljer bilvårdsprodukter.

Jag har inte provat spraya g-bootsen än, har inte använt de så länge än. Skall prova snart...

Testa INTE att sprymåla dom med vitfärg i alla fall... Färgen fäster inte riktigt så bra kan man väl säga... ;)

(Ja, jag och en kompis försökte oss på denna metod för ett antal år sedan, när vi kvällen innan en tävling insåg hur skitiga boots vi hade)

Jag har använt vit skokräm på mina läderboots. Ger helt klart vitare boots!

Dock funkar inte detta på gummiboots..

Nej man måste inte ha två par, men man måste dock se till att rengöra dom efter varje gång man använt dom.
Då håller dom sig vita ;)

Liknande trådar

Hästvård Alltså HUR håller ni svansarna vita på era skimlar? Vickan har en rejäl svans, räcker till åt säkert tre svansar! Tjockleken gör den...
2
Svar
21
· Visningar
1 181
Senast: IngelaH
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
754
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka