Tips om ridbana?

Sv: Tips om ridbana?

Nja, du måste tänka på att även om traktorn är tung så har den bredare däck och fördelar därför vikten bättre så det är inga garantier att man kan köra med en bil bara för att det går med traktorn.
Att däremot köra fram och tillbaka för att packa med en traktor låter som ett bättre alternativ + ev. skrapa bort lite av sanden för att kunna packa det undre lagret mer effektivt.
Att duken skulle komma upp för att du kör över banan utan tex. en harv tycker jag låter mycket märkligt.

Vill man att ridbanan ska bli fastare så måste man lägga på stenmjöl. Min ridbana var till en början alldeles för mjuk/djup, och hästarna liksom sjönk igenom. Det var bara till att öppna plånboken :crazy: igen och köpa in stenmjöl. Idag är jag jättenöjd med ridbanan.
Mvh. Matten

Vill man att ridbanan ska bli fastare så måste man lägga på stenmjöl. Min ridbana var till en början alldeles för mjuk/djup, och hästarna liksom sjönk igenom. Det var bara till att öppna plånboken :crazy: igen och köpa in stenmjöl. Idag är jag jättenöjd med ridbanan.
Mvh. Matten

Okej , tack så mycket :)

Liknande trådar

Anläggning Stallet där jag har hästen uppstallad har en ridbana som egentligen är alldeles för djup och lös. Stallägaren har haft ute...
Svar
14
· Visningar
3 522
Senast: ufot
·
Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 626
Senast: warg
·
Träning Hej! *lång tråd* Har nu uppkommit ännu ett problem med min unghäst f. 09 efter att ha insett att han har sadeltvång. Nu är det så...
Svar
18
· Visningar
2 863
Senast: Balahé
·
Anläggning Hej Jag gjorde en ridbana på min nya gård förra året. Ordentligt från grunden, lejde en grävmaskin som grävde bort all matjord, la...
Svar
5
· Visningar
1 965
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama