Tips och råd för igångsättning

Adolfine

Trådstartare
I mitten av januari skadade jag mitt knä och har därför inte kunnat rida ordentligt eller överhuvudtaget sedan dess men nu är jag nästintill helt återställd så ska börja rida mitt d-ponny sto (20årigt) igen
Har ridit henne kravlöst från och till sen mitten av februari i alla gångarter men vill nu ha lite tips för att komma vidare utan att gå för fort fram för henne
Hon var i full kondition när jag skadade mig och hon har ju inte varit skadad men inte blivit vidare riden senaste 2,5 månaden varav 1 månaden reds hon inte alls utan fick vintervila
Hon har tappat lite grann men ändå fräsch för att inte ha blivit riden så mycket under 2 månader

Hur skulle ni lagt upp träningen??

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 552
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 927
Senast: Linda_A
·
Träning Jag har hamnat i en lite konstig situation! Jag ska nämligen få en unghäst inriden åt mig. Låt mig förklara, strax efter att min granne...
Svar
8
· Visningar
3 057
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 417
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"