Tips och idéer?

Status
Stängd för vidare inlägg.

aneeette

Trådstartare
Behöver lite hjälp med idéer och tips på vad jag kan hitta på för nånting med hästen jag håller på rida in. Hon är en 3årig vbl travare, som tränas för trav samtidigt som jag håller på rida in henne så jag tar det väldigt lugnt med henne :) Rider henne 2 dar i veckan, men känner att min fantasi börjar ta slut! :( Rider mest i skogen, vill inte tråka ut henne med volter o sånt eftersom hon är så ung och orutinerad, men det händer att jag tar några minuter nån gång ibland på volt innan jag rider ut i skogen.

Hon är ganska stressad, men hon har börjat lugna ner sig (peppar peppar), men de första 5-10 minuterna på ridturen är alltid spännande, hon kan hitta på vad som helst - när man sitter upp så brukar hon ibland "lägga i backen" och backar tills hon går in i nått, eller så går hon runt och stirrar - men hon börjar som sagt bli bättre, nu är vi bara två vid uppsittning, inte tre som från början :angel: Låter det ta den tid det tar med henne, eftersom när hon lugnat ner sig blir hon väldigt trevlig att rida, men som sagt, jag behöver idéer på vad man kan göra med en så orutinerad häst, dels för att få henne att lugna ner sig och dels vad man kan göra när man rider?

(Ska kanske tillägga att hon är riden i ca 4 månader så hon förstår vad ridning "går ut på" :) )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 358
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 814
Senast: Claraclara
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 503
Senast: lirco11
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
15 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka