aneeette
Trådstartare
Behöver lite hjälp med idéer och tips på vad jag kan hitta på för nånting med hästen jag håller på rida in. Hon är en 3årig vbl travare, som tränas för trav samtidigt som jag håller på rida in henne så jag tar det väldigt lugnt med henne
Rider henne 2 dar i veckan, men känner att min fantasi börjar ta slut!
Rider mest i skogen, vill inte tråka ut henne med volter o sånt eftersom hon är så ung och orutinerad, men det händer att jag tar några minuter nån gång ibland på volt innan jag rider ut i skogen.
Hon är ganska stressad, men hon har börjat lugna ner sig (peppar peppar), men de första 5-10 minuterna på ridturen är alltid spännande, hon kan hitta på vad som helst - när man sitter upp så brukar hon ibland "lägga i backen" och backar tills hon går in i nått, eller så går hon runt och stirrar - men hon börjar som sagt bli bättre, nu är vi bara två vid uppsittning, inte tre som från början
Låter det ta den tid det tar med henne, eftersom när hon lugnat ner sig blir hon väldigt trevlig att rida, men som sagt, jag behöver idéer på vad man kan göra med en så orutinerad häst, dels för att få henne att lugna ner sig och dels vad man kan göra när man rider?
(Ska kanske tillägga att hon är riden i ca 4 månader så hon förstår vad ridning "går ut på"
)
Hon är ganska stressad, men hon har börjat lugna ner sig (peppar peppar), men de första 5-10 minuterna på ridturen är alltid spännande, hon kan hitta på vad som helst - när man sitter upp så brukar hon ibland "lägga i backen" och backar tills hon går in i nått, eller så går hon runt och stirrar - men hon börjar som sagt bli bättre, nu är vi bara två vid uppsittning, inte tre som från början
(Ska kanske tillägga att hon är riden i ca 4 månader så hon förstår vad ridning "går ut på"