tips och hjälp

Lottiz

Trådstartare
Hej! Jag har blivit rekomenderad av min veterinär att börja lite med barockridning med min häst då han lägger väldigt mycket tyngd fram.
någon som vet någon som tränar och läar ut i småland? Bor mellan värnamo och Jönköping!
Kram Lotta

Sv: tips och hjälp

Mitt bästa tips är att du tittar in på Ridkonst i Västra Sverige, där har de en stor samling instruktörer runt om i landet.

Annars kan en bra instruktör i vilken inriktning som helst hjälpa dig, så länge ni kan lägga in fokus på att aktivera bakdelen. Det måste inte nödvändigtvis till en "barockinstruktör" för att komma dit, vi har inte patent på arbete på bakdelen. ;)

Lycka till!

/Jennifer

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 089
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
728
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama