Tips någon ang förbygel till monté

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Maddizz
  • Startdatum Startdatum
M

Maddizz

Hej!

jag undrar om det är någon som har några tips på hur man fäster en förbygel i en fransk monté sadel...
för dom har ju inga ringar framtill som man kan fästa den i.
någon som har nå tips?

/Madde

Sv: Tips någon ang förbygel till monté

Prova att sätta fast den i sadelgjordsspännena, så gör jag på min sadel för förbygeln når inte upp till ringarna.

ska testa de ,hoppas den räcker..
jag har inga ringar framtill utan bakom istället.. vet inte vad man ska ha där men..

Maddizz skrev:
ska testa de ,hoppas den räcker..
jag har inga ringar framtill utan bakom istället.. vet inte vad man ska ha där men..

Ta den till en sadelmakare o be dom fixa dit fästen, kan inte vara dyrt. Mycket bättre än att hitta på olika andra grjjer, blir så instabilt tycker jag...

Dom bakom är väl till för "suss"... om man rider hingstar...

Det måste ju annars vara för att fästa sadelväskor i, så du kan ha med dricka och färdskost ifall du rider långlopp!!:cool: :D

Ina79 skrev:
Det måste ju annars vara för att fästa sadelväskor i, så du kan ha med dricka och färdskost ifall du rider långlopp!!:cool: :D

:rofl: :rofl: :rofl: eller om man tycker att loppet går för sakta :rofl: :rofl: :rofl: var ju en fransk montésadel hon hade :angel: ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 217
Senast: LiviaFilippa
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 655
Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka