Tips mot statisk elektricitet

the_connemara

Trådstartare
Olja :idea:

Att jag inet kommit på det tidigare! Min häst har jättelätt att bli statisk i pälsen. Den är aldrig minsta "fet", redan där kunde jag väl tänkt lite. Eller när jag själv lämnar balsam i håret. Eller när...

Jag har innan testat alla tips jag hittat: naturmaterial på borstar, inga statiska kläder, vatten o sköljmedel i en sprayflaska på täcken, vatten i spray flaska på hästen (fungerar visserligen med går ju åt massor varje dag o lite jobbig att sprida ut bra) tex.

Men nu när jag började klippa pälsen på ponnylurvet så blev det bara värre o värre och där han var klippt var TYDLIGT mycket värre. Så jag tog ut en sprayflaska med babyolja och duschade på lite här o var o på borsten under en borsting. Problemet puts väck! Och det är flera dagar sedan! :love:

Så, ett litet tips från min häst som nu gillar att bli borstad igen :)

Sv: Tips mot statisk elektricitet

Bra tips, det ska jag prova, min pålle hatar mej när det är dags att täcka av, det blixtrar o ger stötar så han hoppar o far runt hela boxen, han ser väldigt olycklig ut när man börja knäppa upp spännen o annat på täcket, för han vet vad som väntar stackarn!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött på mitt hår! Det är av modellen som blir statiskt så fort det inte är blött ute typ (min häst är dessutom...
18 19 20
Svar
389
· Visningar
66 090
Senast: Skogstokig
·
T
Hästvård Ville bara skriva några tips, om hur man kan få en häst fin i pälsen... 1. Borsta bara bort leran innan du rider, rykta noggrant efter...
Svar
11
· Visningar
3 704
Senast: Tican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka