Tips med kaninungar!

T

Tuffa_tosen

Hej, när kanin ungarna har kommit, ungefär när kan man börja ta ut dom på våran altan? Och när kan dom komma in för första gången. (Dom kommer födas och bo ute) När kan man börja vänja dom vid koppel? Första gången för mig och honan.

Sv: Tips med kaninungar!

Jag tar ut och håller på med ungarna när de själva har lämnat boet och gör egna utflykter. Det brukar vara vid 3 - 4 veckors ålder.

Okej, vid vilken vecka ska dom börja få maskrosor, sallad, gurka? Hur mycket kan man ge dom?

Har inte du läst på alls innan eller?

Man ger ju mamman sånt och bäbisarna kommer att sno av det, så man "börjar" väl aldrig direkt att ge dom, dom kommer att ta det själv.

jag har inget bra "mått" på mängden, men lite i början och öka sedan, annars kan det bli problem med magen.

Jo, har väl Ca: 5 kanin böcker hemma, men eftersom det står olika i typ alla så är de väl bättre att jag frågar än att gör fel. Tack nagelacksberoende för du hjälper mig:)

Okej, men efter att ungarna föts, när kan man städa buren för första gången?

jag har aldrig tänkt på att jag inte ska göra det... men mina honor är väldigt trygga med mig och låter mig pilla med bäbisarna från dag 1, så det har jag aldrig några problem med.

om "bajshörnet" (om hon har ett sånt) inte är alldeles för nära boet kan man väl göra det när som, skulle jag tro.
det är väl bara om det är väldigt nära boet och att honan då känner sig osäker och så.

jag tror du märker hur din hona är med dig när ungarna har kommit, och då kan du avgöra när du kan städa :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 982
Senast: fixi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 030
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 333
Övr. Katt Ja. Nån gång ibland hade väl inte varit hela världen men hon har verkligen vår grusgång/parkering som toalett. Det är svårt att ta sig...
2
Svar
30
· Visningar
3 224
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve