Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En fråga bara visst dricks näringsdrycken som den är ? Skakas om?Uppdatering
Koloskopin gick bra med lugnande och smärtstillande, men nedre delen är otroligt inflammerad och sårig.
Så man har valt att lägga in mig på sjukhuset på medicinavdelningen för tarmvila
Första gången jag blir inlagd så det är nervöst, jag skall äta min första näringsdryck om det hette det.
Men jag är så blyg och osäker på allting fick en liten kanna med vatten och en dryck och ska väll ta och dricka det nu
Någon annan som har erfarenhet av sånt här och kan ge mig tips och sina erfarenheter om inläggning med dessa näringsdrycker mm.
Visa bifogad fil 71255
Skaka, sen bara dricka.En fråga bara visst dricks näringsdrycken som den är ? Skakas om?
Tyvärr ingen erfarenhet av att bli inlagd, klarade mig precis från det (men läkaren var inte helt glad på mig ). Men fick näringsdrycker på recept. Vissa smakade bättre än andra, vill jag minnas.Uppdatering
Koloskopin gick bra med lugnande och smärtstillande, men nedre delen är otroligt inflammerad och sårig.
Så man har valt att lägga in mig på sjukhuset på medicinavdelningen för tarmvila
Första gången jag blir inlagd så det är nervöst, jag skall äta min första näringsdryck om det hette det.
Men jag är så blyg och osäker på allting fick en liten kanna med vatten och en dryck och ska väll ta och dricka det nu
Någon annan som har erfarenhet av sånt här och kan ge mig tips och sina erfarenheter om inläggning med dessa näringsdrycker mm.
Visa bifogad fil 71255
Tack för svaretSkaka, sen bara dricka.
Precis min erfarenhet också. Om du inte gillar någon, se till att få andra smaker du är ok med.Vissa smakade bättre än andra, vill jag minnas.
Uppdatering
Visa bifogad fil 71255
Ronden? Är det när alla läkare/sjuksköterskor går runt till alla patienter som man sett på filmer eller vad är det?Skönt att du blev inlagd även om det inte är roligt
När jag blev inlagd fick jag första dygnen inte äta alls, jag fick kortison och vätska intravenöst (jag var rätt dålig...) och sedan fick jag börja med näringsdrycker som du får. Jag rekommenderar att skaka dem och säg till om det är någon sort du inte tycker om. Testa dem varma och kalla, olika smaker funkar olika bra i olika temperatur.
Är det något du undrar över är det bara att fråga personalen. Ronden kan kännas lite märklig men våga fråga om det är något du undrar över (jag kände mig rätt ok med ronden eftersom det var min första behandlande läkare som höll i den).
Ronden? Är det när alla läkare/sjuksköterskor går runt till alla patienter som man sett på filmer eller vad är det?
@Sazlight: Kan fö berätta att när ovan nämnde läkare gjorde rektoskopi på mig första gången utbrast jag: "Det ser inte ut som på Dr House!"
Vaknade väldigt lätt under natten när dom kom in och kolla droppet, samt så vart jag kissnödig hela tiden. Sen svårt att somna om men några timmars sömn fick jag allt. Magen har låtit och känts konstig och smaken i munnen efter troligtvis mat-droppet. Vilket också gjorde det svårt att sova.
Ska dock försöka fånga upp prover också med en silver skål som nog inte ens passar i toan
Trevlig onsdag man har
Det vara samma fart som när jag fick på mig den tror jag, ska se med nattpersonalen sen.Hade du full fart på droppet under natten? För mig sänkte de litegrann under natten så jag inte skulle bli kissnödig så snabbt (men de drog givetvis inte ner till noll). Är du väldigt kissnödig mot kvällen kan du ju fråga om det går att sänka lite.
Förstår dina känslor men personalen gör det där varje dag, det är inget konstigt för dem.Även om jag redan checkat med personalen så är jag ändå lite nervös/”äcklad” av ett avföringsprov. Jag ska liksom tömma mig i den silvriga skålen, på nått sätt försöka få den i toan (handtaget är lite i vägen) Sen ska jag ringa på klockan när jag är klarså kommer dom
Känns lite awkward eller nåt, speciellt om det bara är löst
någon som kan ge tips eller peppa min pinsamma hjärna?