Jag behöver råd/hjälp/avlivning...

Sv: Jag behöver råd/hjälp/avlivning...

Som många andra redan sagt, så dyker egentligen aldrig den rätta dagen upp. Om den gör det, så har det förmodligen gått så långt att det blir akut. Jag vet inte vad din veterinär säger, men det verkar som att denne borde kunna ge dig råd som har träffat och undersökt hunden. Vad har värdena på ev prover visat t ex?

Mina föräldrar väntade alldeles för länge med sin hund, trots veterinärens invändningar. De behandlade och behandlade bakkärran på den stora hanen, allt för att inte vilja släppa taget. Även de sista sekunderna, funderade min mor på om de verkligen gjorde rätt. Om det inte fanns något alternativ. Ibland är det svårt att släppa taget på en gammal och sjuk hund, men man måste. Det är inte lov att vara självisk.

Jag tycker att du ska ta en seriös diskussion med din veterinär och få råd av denne. Vi avlivade vår hund på gården vid sjön, där han brukade leka. Hela hundflocken var med. Han somnade in lugnt och tryggt. För hans del var det inte aktuellt med att besöka veterinär för avlivning, då han alltid var nervös och arg hos den alltid lika trevliga veterinären.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 147
Senast: Sesca
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 416
Senast: Tuggben
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 621
Senast: Tiffany
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp