Tips i sadeldjungeln

Capel

Trådstartare
Letar efter en dressyrsadel, har provat en Globus clic som jag tyckte låg bra och passade även mig. MEN har lite frågetecken om kvalitén på Globus sadlarna.:confused:

Jag behöver tips på märken samt modeller som passar en "grov" övervuxen ponny där sadlarna har svårt att ligga still. Han är bred och "rund" över ryggen så därav har sadlarna svårt att ligga stilla.

Så... vilka märken/modeller ska jag inrikta mig mot för att börja leta sadel? Mitt maxpris är ca 15 000, kan köpa begagnat så priser kan alltså även gälla begagnatmarknaden.

Tips emottages tacksamt! :)

Låter lite som en Bates eller Wintec skulle passa din häst. Fast utan bilder är det ju svårt att veta! En annan sadel som ev skulle kunna passa är Albion.

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 037
Senast: Barret
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
1 070
Senast: Kristall10
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 294
Senast: poetin
·
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 477
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring
  • Akvarietråden V