Tips för roliga saker att göra med hästen?

E

Emmer

Halli hallo

Nu när det går mot mörkare tider så har jag börjat släppa ut min häst lös på ridbanan och "leka" lite istället för att rida. Bland annat så leker vi följa john, han följer efter mig i överallt :rofl: busar lite, prövar att rida med bara grimskaft runt halsen och prövat att typ longera utan någonting och bara höja sänka handen....
Jag är väldigt NH intresserad (har aldrig tränat) och min häst (18 år, älskar att lära sig nya saker) har aldrig heller gjort det...:p

Nån som har nått tips på roliga saker att göra med sin häst? lite övningar som bygger "kontakt" kanske eller sånt ;)
Jag funderar även på att gå en NH kurs någon gång, som om någon har nån tränare att tipsa om.. (har fått massa förslag men det finns ju lika många åsikter som det finns hästälskare) ;)


// Emmer
 
Sv: Tips för roliga saker att göra med hästen?

Hej, det finns en del gammla trådar om trick träning och konster och trick. Sök så kanske du får några ideer från dom

// Mallan
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 829
Senast: LiviaFilippa
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 086
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 084
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 664
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp