Tips för födelsedagen?

doglover

Trådstartare
Jag vill ha en liten bjudning för släkten i september när Loke fyller 2 år.

Då han bara blir 2 år, så ser jag ingen mening med ett stort kalas och fiskdamm etc. Tänker som så att han bör ju vara lite liten för det?

Har ni några tips?
Jag känner inga med barn tyvärr...

Tårtan då? Några tips för den med? Loke älskar choklad, man kan väl baka egen bottnen även fastän man inte är någon expert?:p

Sv: Tips för födelsedagen?

När min son fyllde två hade de en liten liten firning på dagis först där vi tog med glass till eftermiddagsfikat och hade en förenklad fiskdamm med pixiböcker till alla. Dagen därpå som var en lördag bjöd vi lite släkt och några vänner han känner på tårta (som han själv fick vara med att dekorera och sen ordentligt vaktade så ingen skulle äta av den förrän alla kommit). Det var en chokladkaka med grädde och Smarties. A fick äta tårta och njöt av att stå i centrum och få öppna paket. Det blev jättelyckat!

När sonen fyllde två i maj hade vi fika för kompisar och släkt. Vi spred ut det hela lite över eftermiddagen/kvällen, mest för att vi har så litet och det regnade så vi kunde inte vara ute. Det visade sig vara väldigt lyckat och sonen kunde öppna sina paket i lugn och ro när de kom lite då och då.

Vi hade inga speciella aktiviteter - känns överkurs - han var så nöjd att fixa med sina paket så han hade knappt tid att fika heller :laugh:

Ang. chokladtårta så finns det ju färdiga bottnar med chokladsmak och så kan man ju ha lite smaskigt där emellan :d annars är det ju inte så svårt att baka själv om man hellre gör det :laugh:

Baka en vanlig sockerkaksbotten och fyll med chokladmousse (finns ju i kartong, typ ekströms), låt sonen få vara med och dekorera tårtan med nån typ av chokladgodis.
Hyffsat enkelt att göra och gott :D:d
Dessutom kommer sonen säkert vara stolt över att han fått vara med och göra tårtan ;)

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 124
Senast: Rosett
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 714
Senast: monster1
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 574
Övr. Barn Dottern fyller snart år och pekade ut en tårta hon ville ha. Den innehåller dock både grädde och sylt vilket hon avskyr. Så jag vet hur...
2
Svar
27
· Visningar
4 407
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka