tips efter träning

M

Muminros

Fick lära mig att man kan ta ullpaddar (helst gamla militärfiltar) och blöta i kallt vatten och linda på efter hästen har anträngt sig. Linda med bomullslindor. Det kyler först benen och sen värmer dem. Har funkat super på min pålle!
/sara :bump:

:bow: tack. bra tips. ska testa

men ska paddarna vara dränkta i vatten eller bara lite blöta?

Man lägger de i en vattenhink och ser till att paddarna blir ordentligt blöta. När man ska använda de på benen (c:a 5 minuter senare) så vrider man ur de tills det inte rinner från dem längre! :)

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 279
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 043
Senast: Pilot
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 751
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 564
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025