tipps tack hunden äter sten

Rotterö

Trådstartare
Min lilla rottis til äter sten ute. Det går inte att få henne att slut. Hon plockar upp små små stenar och tuggar på dom och sväljer
Så spyr hon dagen efter.
Jag vill ha tipps på att få henne sluta.
Hon är 9 mån den 10 feb
 
Sv: tipps tack hunden äter sten

Hej!

Har tyvärr ingen tips..

Men vi hade en amstaff tik som Älskade å kasta upp stenar å leka med stenar..
Men så en dag så svalde hon en sten,å vart akut sjuk...åkte in med henne och dom opererade tunntarmen på henne..där hamnade stenen!
Jaja så gick det ett tag..Nån månad,sen vart de samma sak igen.men då var det för sent :( Gick inte å rädda henne,,Fick svaren sen varför hon dog,,det var en sten i tunntarmen igen...:cry:
Usch usch!!
Hopplöst de där!

Vill inte skrämma upp dig el nå..men ville bara berätta att vi haft en sten tokig hund!

Hoppas de löser sig för din hund!

just de glömde skriva en grej hon vart bara ca 1 år :( :(
 
Sv: tipps tack hunden äter sten

Min lilla rottis til äter sten ute. Det går inte att få henne att slut. Hon plockar upp små små stenar och tuggar på dom och sväljer
Så spyr hon dagen efter.
Jag vill ha tipps på att få henne sluta.
Hon är 9 mån den 10 feb

Jag har tyvärr inget tips jag heller. Min tik gjorde det oxå men hon spydde inte. När jag röntgade henne i somras då hon var sjuk (inte av stenarna) utan då jag misstänkte tumörer, då fanns det 3 stora stenar som man såg på röntgen. Du kanske ska ha en boll med dig och försöka avleda stenätandet. Jag testade det och det funkade ibland iallafall. testa. Hoppas det funkar.
 
Sv: tipps tack hunden äter sten

Jag har haft en sådan hund det var helt omöjligt att hålla efter honom, slutade med tre veckor på djursjukhus.
Efter den svängen sydde jag en munkorg av myggnätsliknande gardintyg med resår uppemot ögonen detta fick han ha tills snön kom.
När snön smälte bort året efter plockade han upp en sten och jag gjorde mig riktigt läskig och hemsk och tog av honom stenen bryskt och hårdhänt. Efter det rörde han aldrig en sten, inte ens om ett barn kastade en sten och han skulle apportera han blev skamsen och gick undan när han såg vad det var som var kastat.
Nuvarande hund som också är av apporterande ras började plocka sten så han fick sig en snabb duvning och det sjönk in hos honom också.
 
Sv: tipps tack hunden äter sten

Min hund som är 6 månader är likadan, äter grus, småpinnar, bark, snö, olika bär m.m som hon hittar när vi är ute. Hjälper föga att jag skriker på henne så jag bara går och väntar på den dagen då hon råkar få i sig nåt giftigt :crazy:
 
Sv: tipps tack hunden äter sten

Hade jag varit i dina skor hade jag haft munkorg på hunden.... En billig försäkring i detta fall!
 
Sv: tipps tack hunden äter sten

Min hund åt sten när han var valp. Jag hade alltid med mig bitleksaker när vi var ute med honom. Då tänkte han mindre på stenarna.
Men nu har han slutat äta stenar. Hoppas att det växer bort på din hund ochså.
 
Sv: tipps tack hunden äter sten

Min flatte vräkte åxå i sej stenar ett tag. men stora sånna. sen kom dom upp under natten. Har ingen aning varför han gjorde de. Men nu har han gett sej, kan ju va för att de är snö så han inte hittar några iofs :angel:
 
Sv: tipps tack hunden äter sten

Sådär har båda mina hållit på som valpar. Otroligt irriterande och det enda som hjälpt är att inte släppa dem med blicken en sekund. Jag kan trösta dig med att båda slutade med det runt ettårsåldern.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
24
· Visningar
685
Senast: NadjaW
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 579
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 704
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp