Tipps ny opererad tik

Sv: Tipps ny opererad tik

Pigan - du tänker baklänges =) Lite östrogen = mycket muskler (enligt resonemanget som förts..) så antiöstrogen och du borde bli en bodybuilder ;)

Rätt! Ser fram emot den kraftiga muskelutvecklingen - kunde ju vara plåster på annat som gör att jag äter medicinen. :banana:

Nej skämt åsiod - jag skulle också vilja veta lite mer om hur veterinären tänkt. Slappa muskler - om hunden inte rört sig i normal omfattning ett tag - ja det märks. Tunnar ut över ryggen - hur är det med foderstaten? Kan det vara någon obalans där som gör att musklerna försvinner eller som någon annan skrev - någon annan sjukdom? Vore kul att höra fortsättningen.

Rätt! Ser fram emot den kraftiga muskelutvecklingen - kunde ju vara plåster på annat som gör att jag äter medicinen. :banana:

Nej skämt åsiod - jag skulle också vilja veta lite mer om hur veterinären tänkt. Slappa muskler - om hunden inte rört sig i normal omfattning ett tag - ja det märks. Tunnar ut över ryggen - hur är det med foderstaten? Kan det vara någon obalans där som gör att musklerna försvinner eller som någon annan skrev - någon annan sjukdom? Vore kul att höra fortsättningen.

inget fel på hennes foder , äter bra proteinrikt foder mm
vi får väl se, Tror inte på annan sjukdom
Jag tror hon kommer repa sig,

Rotterö, jag hoppas vekligen att din vet har rätt ang diagnosen. Tiken har förstås också blivit mer nedsatt pga komplikationerna än vad som är brukligt vid en OHE-operation. Jag räcker bara upp handen helt försiktigt och säger att i mina öron låter inte det där riktigt bra, och ber dig vara lite extra uppmärksam.

Om tiken kliar nu trots att stygnen togs i helgen så är det också en lite onormal reaktion. De brukar förstås inleda sin trattfrihet med att rengöra såret, men det ska inte klia så mycket. Generellt tar man av tratten i samband med stygntagningen eller ett par dagar därefter. Hur mkt motion din tik ska ha kan skilja sig från normala OHE-operationer med tanke på blödningen och hennes fortsatt nedsatta allmäntillstånd. Jag tycker att du ska ringa till din veterinär och ställa dessa frågor istället.

Rotterö, jag hoppas vekligen att din vet har rätt ang diagnosen. Tiken har förstås också blivit mer nedsatt pga komplikationerna än vad som är brukligt vid en OHE-operation. Jag räcker bara upp handen helt försiktigt och säger att i mina öron låter inte det där riktigt bra, och ber dig vara lite extra uppmärksam.

Om tiken kliar nu trots att stygnen togs i helgen så är det också en lite onormal reaktion. De brukar förstås inleda sin trattfrihet med att rengöra såret, men det ska inte klia så mycket. Generellt tar man av tratten i samband med stygntagningen eller ett par dagar därefter. Hur mkt motion din tik ska ha kan skilja sig från normala OHE-operationer med tanke på blödningen och hennes fortsatt nedsatta allmäntillstånd. Jag tycker att du ska ringa till din veterinär och ställa dessa frågor istället.

Givet vis kommer vi har koll på vår tik.
Det tar säkert ett bra tag tills hon är återställd. Efter som hon varit dålig länge.
Angående kliande. Så vet jag, bara till mig själv att kli efter operationen kan sitta i länge. Hon är utan tratt nu på dagtid, Natten får hon tratt. Det går väldigt bra. Vi gick vår första promenad i går. Hade då med min andra tik me. Hon tyckte det var mycket skönt tror jag. Men hon blev trött. Så i dag tar vi kiss sväng bara. Jo jag kkan nog ringa min vet. Men vi skall dit och vacsinera i nov då kan jag fråga mer. På min avtar bild är hon dålig. Några dagar innan operation . Men en fin bild

Hej.
Längesen denna tråd skapades men är ändå nyfiken på hur det gick för din tik. Kom musklerna tillbaka? Förstår att hon kanske inte är kvar i livet pga att denna tråd är så gammal så hoppas det är ok att jag skriver.

Mvh Anja

Hej.
Längesen denna tråd skapades men är ändå nyfiken på hur det gick för din tik. Kom musklerna tillbaka? Förstår att hon kanske inte är kvar i livet pga att denna tråd är så gammal så hoppas det är ok att jag skriver.

Mvh Anja
Personen som skapade tråden har inte heller varit inloggad här på 4 1/2 år.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
3 311
Senast: NotlikeI
·
Hundhälsa Jag har varit aktiv här förut men vill vara helt anonym nu med nytt nick. Det här är otroligt jobbigt för mig. Har en hund av en liten...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 857
Senast: Dorinda
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 459
Övr. Hund Fortune är nu inlagd igen, sist var den 14 februari... De hittar inte felet! För närvarande har hon ingen feber, men antibiotikan...
Svar
15
· Visningar
1 868
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka