Fast har de mätt östrogennivåerna och sett att den har våldsamt överskott på det, så det kan förklara att den 'tappat alla muskler'?
Nyfiken btw hur de kom fram till att det var livmodern som var felet? Min dam hade som sagt problem i flera år, i perioder, men utan att vi 'hittade felet'. Hon var i perioder trött och loj, 'ynkade' (dvs kunde tjuta till plötsligt utan anledning), var vankig och rastlös till och från, och visade alla möjliga konstiga grejer i korta perioder, från ömhet i nacken till tecken på magobehag. Tror vi tog vartenda prov som fanns och några till, vi provbehandlade mot magkatarr, hon fick träffa fysioterapeut, hon röntgades och hon ultraljudades (inkl livmoder) etc. Men vi hittade aldrig ngt, och efter X tid blev hon normal igen och inga symptom och mådde prima. Alla prover var alltid u.a., negativ för borrelios/erlichios etc.
Sen efter flera år så tyckte jag hon aniiiinens flåsig och kaaanske drack lite för mkt vatten i samband med ett löp. Då hon var sju år och jag är nojig som attans ang livmoderinflammationer, och inte anser det som OM de ska få utan NÄR de ska få tog henne till vet. Som UL:ade livmodern och man såg en liiiten förstorning av ett livmoderhorn (?). Hemmavet höll på att renovera och kunde inte opa så hon remissades till klinik som först vägrade operera för de ansåg att ultraljudet visade inget. Jag stod på mig och hon opererades. Och när man tagit ut livmodern DÅ visade det sig att det fanns ingen pyo, däremot fanns det kroniska förändringar och citat vet 'ful livmoder'. Dvs det var helt rätt att operera bort den, men inte för det vi trodde.
Det var inte mer med det - mer än att den konstiga tröttheten osv aldrig någonsin kom tillbaka. Ever. Så, de där perioderna var mest troligt när hon kände av livmodern, bara det att det gick inte att se/märka utifrån. Det närmsta vi var var när vi var inne på magen och magkatarr/liknande obehag från magen.
Så, lite nyfiken hur de innan op 'hittade' att det var livmodern? =)