Timer-utfodring

M

MaLu

Letar efter en hökrubba med timer som man kan ha i hagen. Har letat men bara hittat grindar där höt måste ligga i en speciell hage.

Jag vet ju att det finns krubbor som liksom vippar så att hästen kan komma åt innehållet, men vart??

Någon som har en sån? Vad kostar den?

Gärna länkar.

Malu

Sv: Timer-utfodring

Jag kommer inte heller ihåg vart/vilken hemsida jag sett denna krubba ifrån, men om jag inte minns fel låg den då på ca 2500:- minst.

Hittade en på feed-x nu men det finns ingen bild och det står ju inte hur mycket de kostar... Någon som har en sån och kan bjuda på en bild?

Malu

Jag kollade på feed-x hemsida alldeles nyss och det finns utförlig info och även bilder på alla deras foderautomater.
Så titta en gång till. Man får ju inte länka här men det är ju en lätt match att googla fram.

Varför får man inte länka nu då? Jag hittade ju länken här på buke :smirk:

Kommer inte åt feed-x hemsida idag men igår såg jag ingen bild på den modellen, Nej.

Hej
läste din fråga/fundering. Kanske har redan problemet blivit löst för din del? Tar ändå o sänder några ord, o hoppas att det kan va till nytta.

Mitt svar på din undran är helt enkelt så att; jag håller på att bygga/konstruera det du söker!!!

Jag skulle därför bli glad om du har lust att höra av dig o berätta mer i detalj hur Du vill att det ska fungera o vilka önskemål du har.......

(Kan detta "inlägg" läsas av andra, så passar jag på att önska; fler synpunkter i detta med olika typer automat-utfodringar. Jag behöver alla önskemål jag kan få för att kunna bygga/konstruera så bra anläggningar som möjligt!! O för att de ska bli bra för resp användare.)

Slutligen ETT GOTT NYTT ÅR på er alla

Jag blir också intresserad nu! får jag låna tråden?

jag skulle isåfall efterlysa en foderlåda med typ fall lucka i form av någon sorts snedfallande lucka,dvs att hö/silaget faller snett UT från lådan s.a.s... och att den rymmer minst 3-4 kg silage, och kan placeras ut i hagen IFRÅN staketen sett. vi skulle behöva nåt sånt till humant pris i kollektiv stallet då det skulle underätta vår lunch fodring nåt kopiöst....

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 806
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 155
Senast: Juli0a
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 167
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 159

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka