Hej! Någon som har nån bra idé vad jag ska stoppa i en extremt kräsen svårfödd fånghäst som tillskottsfoder under betet? Han är invand på betet men tyvärr har vi knappt fått nått regn under hela sommaren så det finns inte tillräckligt att äta för att han ska hålla hullet. Det finns tyvärr heller ingen möjlighet att ge extra grovfoder under betessäsongen.
Jag vill ha ett fodermedel utan stärkelse och lågt i socker.
Lucern går bort (han dissar..)
Hur smakligt är linfrökaka?
Nån som har koll på hur rapskaka funkar till en fånghäst? Och samma sak där -hur smakligt är det?
Nån insatt - är det tokigt att blanda i olja i fodret när han förmodligen har lite nersatt förmåga att tillgodoräkna sig näringen i fodret? (gammal o har blivit mer svårfödd de senaste åren därav slutsatsen)
Nån som gett olja - skiljer sig smakligheten mellan oljorna, t.ex. rapsolja vs. matolja, vs. linfröolja?
Har gett krafft muskel tidigare (men inte under betet), överväger att börja med det igen även om det är snordyrt. Det finns inget billigare sätt att komma över potatisprotein?
Hoppas nån har nån klok idé. Jag känner mig just nu lite rådlös!
Mvh. _86a_
Jag vill ha ett fodermedel utan stärkelse och lågt i socker.
Lucern går bort (han dissar..)
Hur smakligt är linfrökaka?
Nån som har koll på hur rapskaka funkar till en fånghäst? Och samma sak där -hur smakligt är det?
Nån insatt - är det tokigt att blanda i olja i fodret när han förmodligen har lite nersatt förmåga att tillgodoräkna sig näringen i fodret? (gammal o har blivit mer svårfödd de senaste åren därav slutsatsen)
Nån som gett olja - skiljer sig smakligheten mellan oljorna, t.ex. rapsolja vs. matolja, vs. linfröolja?
Har gett krafft muskel tidigare (men inte under betet), överväger att börja med det igen även om det är snordyrt. Det finns inget billigare sätt att komma över potatisprotein?
Hoppas nån har nån klok idé. Jag känner mig just nu lite rådlös!
Mvh. _86a_