Tillskott vid allergi?

Luff

Trådstartare
Har fått ett tips om ett tillskott som ska vara bra för allergihundar. Nu när fiffis allergi blommat upp igen kommer jag naturligtvis inte ihåg vad?
Någon som vet?

Sv: Tillskott vid allergi?

Tillskott som i något de äter eller utvärtes?
Vilken typ av allergi har hon? Behandlar du med något annat?

Kosttillskott. Hon är allergisk mot kyckling. Vi fick hejd på det med cortison och det har varit lungt men sen blommade det upp igen. Jag tror det har med magochtarmbalansen att göra.

Tänker du typ linfröolja? Eller något annat rikt på omega-3 och omega -6?
Allergiker med sämre hudkvalitet får lättare bakterie- eller svampinfektioner, så får du inte bukt med utslagen/klådan kan det vara en bra idé att kolla med veterinär om det är det som har hänt.

Nej det var inte omega (även om jag tror att det är bra också). sjutton också vilket dåligt minne jag har.

Nej inte viacutan även om det också kan vara värt att prova.

Nej - funderar på om det kan vara någon form av kalk...

Standardt immun?

Men om hunden bara är allergisk mot kyckling så borde den väl vara symtomfri om du inte ger kyckling?

Standardt immun?

Men om hunden bara är allergisk mot kyckling så borde den väl vara symtomfri om du inte ger kyckling?

Håller med där - en hund som enbart är allergisk mot kyckling sluta givetvis att ha problem med allergi om den inte får kyckling. Det måste finnas fler allergier hos hunden.

Hon har naturligtvis fått i sig det hon är allergisk emot....men då hon får svamp så försvinner ju inte den då hon inte äter kyckling...alltså behöver vi få kroppen i balans igen. Men nu har jag fått tipset om avsyrad kalk.

Hon har naturligtvis fått i sig det hon är allergisk emot....men då hon får svamp så försvinner ju inte den då hon inte äter kyckling...alltså behöver vi få kroppen i balans igen. Men nu har jag fått tipset om avsyrad kalk.

Jag tror det är proteinfri kalk du pratar om och som sägs hjälpa mot svamp om kroppen är "sur". Jag använder själv ibland proteinfri kalk som kosttillskott, men inte pga allergi (utan just för att öka kalciumhalten i maten om jag ger extra kött) och har väldigt svårt att tänka mig att det skulle fungera till det.

Men sök på Standardt proteinfri kalk, så hittar du med info.

Håller med.

Tänker jag fel, eller är det inte dessutom tvärtom, att svamp trivs bättre i basiska än sura miljöer?'

Jag tycker du ska fråga råd av veterinär. Allergier är inte lätta att handskas med, och oftast är det ju också svamp inblandat. Vi har kämpat med svamp i ett par år nu, och det är egentligen bara medicinkurer som får bort den.

Då håller vi oss dessutom bort från allt hon är allergisk mot, hon hyposensibiliseras och barfar samtidigt som vi behandlar huden med malasebschampo en gång i veckan och tillsätter omega i maten.

Så om det finns ett kosttillskott så tror jag att veterinären skulle ha tipsat om det i nåt skede.

Tror ni jag skrev ut cortisonet själv förra gången? Vetrinären är inkopplad. Men ibland kan tips från hundägare med allergiska hundar vara guld värt.
Annars skulle det inte finnas några trådar här på buke om allergifrågor....

och Em-pirre - Omegan är väl ett tillskott?

Ja? Men det var ju inte det du tänkte på. Och det är min vet som planerat in oljan i min hunds kost.

Cortison tar inte på svamp, utan det finns annan medicin enkom för det (Nizoral).

Liknande trådar

Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
539
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
10
· Visningar
1 101
Senast: Diabetikern
·
Hästvård Jag har aldrig riktigt trott på olika tillskott för en bättre prestation, utan har mer varit en sådan som förespråkat ett bra grovfoder...
Svar
8
· Visningar
483
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
674
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka