Tillskott till gammal häst..

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare CeciliaAndersen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 2 818
C

CeciliaAndersen

Har en gammal trotjänare, 23 år som gått på ridskola i 10 år..
Han börjar bli gammal och stel.. Vill ge han nått som gör han smidigare.. Har gett Glucosamin innan i nått år, men jag tyckte inte det hade nån större effekt.. Har ni nått tips på nått som är bra för äldre hästars kropp? Gärna som går att beställa från internet..

Sv: Tillskott till gammal häst..

En välbalanserad foderstat och lagom med motion

Han äter en välbalanserad foderstat, men han rids inte längre, jag är förstor för att rida ponny, han är pensonär..

Frågan vad vad det finns för tillskott för äldre hästar som gör dem lite smidigare.. Inte nått annat..

Och svaret är att det tyvärr inte finns ngt som är bevisat fungerar:)

Ortohyl, fick vår 21 åring att bli som en unghäst igen både mentalt och ledmässigt.

Kan man läsa om det nånstans och var får man tag på det?

man kan inte beställa det därifrån?
lite långt att köra från Skåne ;)

Nordisen (22 år) får nyponpulver och Glucosamin, hon har blivit mycket mjukare OCH piggare! :bow: Hon hade (har, men mkt mindre) problem med sina knän och kotor.

Vi köper (beställer) nypon här, men det går att köpa lite varstans.
http://www.angsgarden.se/

Ger 2 rågade msk nyponpulver per dag året runt. Stor häst ska eg. ha mer, ca 3 msk, men vi sänkte en liten aning efter ett tag.

Utöver det får hon alltid välkomponerad foderstat (mest ett bra hö med mkt protein, det är hon verkligen jättefin av) och extra vitaminer.

Promenader och mindre ridturer också så ofta vi hinner.

Senast ändrad av en moderator:

Jovisst, de skickar på posten. Detta var långt mycket mer effektivare än cortaflex, jag hade även i en period ett annat medel som jag tycker är enormt bra och det var flexijoint men nu slår Ortohylen även det medlet med hästlängder.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 002
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
12 041
Senast: Fruentimber
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 545
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 450
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Akvarietråden V