Tillskott som hjälper leder/senor?

Springsteen

Trådstartare
Tips på div. tillskott som man kan ge för att hjälpa hästen på traven med sina leder och senor mottages!

Hästen har ätit Cortaflex och CONQUER.

Funderar på något av dem igen.

C-vitamin?

Men tänkte höra mig lite för här på buke, rörande vilka tillskott ni tycker fungerar bäst!

Vilka har fungerat bäst på era hästar?
Hur länge fick hästen tillskottet?
Har ni provat olika på samma häst?
Vilka tillskott har inte gett effekt på er häst?
Vilka ska man inte använda?

Sv: Tillskott som hjälper leder/senor?

Conquer är ren väl ren hyaluronsyra?

Jag har tidigare (ca 1 månad) samt nu efter lös-benbit-operation gett min häst Chondrogen som tidigare gjort att hästen rört sig bättre. Hoppas på bra resultat nu oxå.

C-vitamin vet jag inte om jag tror på precis. Hästen tillverkar ju det själv i tarmen. Ända gången jag gett det har varit för att öka upptaget av järn.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 385
Senast: Ceta
·
Foder & Strö Hej, har en hel del funderingar kring tillskott och foder. Det första jag funderingar kring är ifall Lucern skulle kunna vara ett bra... 2
Svar
29
· Visningar
3 501
Hästvård Hej, vet att det finns en del trådar om detta men de senaste är över fem år gamla och folk kan ju ha fått nya erfarenheter och nya...
Svar
6
· Visningar
1 405
Senast: Oknytt
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka