Tillskott som är bra för leder

gicageli

Trådstartare
Min häst har haft lite olika problem och nu vill veterinären att jag ska ge honom något tillskott för lederna. Det kan jag absolut göra men jag vill inte slänga pengarna i sjön och undrar om någon har bra/dåliga erfarenheter. Veterinären pratade om något kombinationspreparat med glucosamin och msn och något mer.

Sv: Tillskott som är bra för leder

Jag är ute efter samma sak och har kollat runt på nätet, flexijoint är jag inne på men så läste jag oxå om superjoint, nån som har erfarenheter vad dessa är bra/bättre på ;-) eller om det finns ännu bättre, ochvilka ska man passa sig för? Jag är ute efter HA glucosamin msm, såg på flexijonit att det inte innehöll lika mycket HA.

Jag har dock aldrig tidigare testat några av dessa produkter, bara hört talas om hyaluron och hur bra det är, dock tänkte jag att endast elit hästar kanske hade behovet (och äldre) men har nu tänkt om lite, så jag försöker fördjupa mig lite ämnet;-)

Sv: Tillskott som är bra för leder

Beställde flexijoint i flytande form nu, får det nästa vecka ;-) kom gärna med kommentarer om det...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 318
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama