Tillskott för välmående trampdynor?

Mimmi_Babiana

Trådstartare
Vad är era bästa tips för välmående trampdynor? Tycker min tik på 1 år har sträva trampdynor. Har ni tips på fodertillskott och även gärna ett tassvax som kan ta bort den akuta strävheten?

Färskfoder, laxolja, råa äggulor. Gjorde underverk för mina hundars tassar.
Annars har jag, när de varit ovanligt torra, använt min egen fotsalva. CCS Fotvårdssalva. Jag har väldigt känsliga fötter och har testat mig fram i åratal; nu köper jag inget annat än just den salvan.

Färskfoder, laxolja, råa äggulor. Gjorde underverk för mina hundars tassar.
Annars har jag, när de varit ovanligt torra, använt min egen fotsalva. CCS Fotvårdssalva. Jag har väldigt känsliga fötter och har testat mig fram i åratal; nu köper jag inget annat än just den salvan.

Jag har köpt hem Hunters laxolja 🙂 Hoppas de ska ge effekt.

Liknande trådar

Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam... 2
Svar
28
· Visningar
2 380
Senast: Ginne
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 502
Senast: ii-ssa
·
Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
903
Senast: cassina
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
866
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka