Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ja, som rubriken lyder så läste jag nångång om nån här som använt sig av slangklämmor för att fästa bakselen! Eftersom jag inte har något fäste, än, för bakselen så funderar jag på om detta kan vara en tillfällig lösning. Erfarenheter?
Det fungerar alldeles utmärkt, även om "proffsigheten" kan ifrågasättas. Sätt in en ring eller liknande i slangklämman, så har du ett välfungerande provisorium. Samtidigt ser du hur och var ett permanent färste ska anbringas.
Alltså, om man inte har skaklar med fästen för däckel, kan man då sätta fast en ring med hjälp av slangklämma? Är mest nyfiken på hur mycket en slangklämma klarar av.
Vad har du för slags sele och vagn?
Normalt sitter skalmarna löst i däckelöglorna för att kunna glida lite framåt/bakåt. Gäller gigg/rockard + "giggsele".
Talar vi om att vagnen ska dras i skaklarna, är slangklämmor inget alternativ!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.