Tillåtet schabrak?

M

Mirus

Jag misstänker att ni är rejält trötta på såna här frågor.
Försökte hitta en bild på schabraket på internet men det fanns givetvis inte.

Det är ett svart Pessoa schabrak som jag funderar på om jag får lov att ha på tävling. Texten Pessoa står på bägge sidor nere i hörnet och minns jag inte fel så gäller upp till 20cm2 på vardera sida? Texten är mindre än detta.
MEN kantbandet står det Pessoa på hela vägen runt.

Är det någon som har stenkoll på detta?

Sv: Tillåtet schabrak?

Har sett detta schabrak på flera tävlingar, så om det inte är stor skilnad på sveriges och norges reglement så ska det inte va nått problem å tävla med det..

Tack för svaren!
Det är inte det schabraket, men texten är densamma i storlek.
Dock har detta schabrak också "Pessoa" skrivet upprepade gånger på kantbandet.
Är bara en lokal tävling imorgon så det ska nog gå bra, men innan den kommande regionala får jag kanske ha lite bättre koll på det.

varför skulle man inte få tävla på det schabraket?
som jag förstått ligger funderingarna kring texten, eller?
nyfiken;)

jaså, hade jag ingen aning om, tack för upplysningen!

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 458
Senast: Nevermind
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 389
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 778
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 544
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar