Tillåtet att fästa snokrem i bettringarna?

A

Azuzephre

Vet inte om jag lagt tråden riktigt rätt, om jag inte gjort det så hoppas jag att någon kan flytta!

Jag undrar om det är någon som vet om det är OK att fästa själva "snokremmen" i bettringarna på tävling för storhäst? Försöker komma in på TR men datan vill inte riktigt samarbeta, och skulle gärna vilja ha ett svar av någon som vet eftersom hästen trivs riktigt bra på det! Lägger upp två bilder så ni ser hur jag menar, är lite svårt att förklara ;)

31177070.jpg

31177071.jpg

Sv: Tillåtet att fästa snokrem i bettringarna?

Nej, jag är nästan helt hundra på att det inte är godkänt.

Ok. :) Du vet ingen som vet säkert? ;)

Det står inte med i TR, så jag antar att det inte är godkänt, tyvärr :(

Kombinationsbett är väl godkända?

Fasen också! Eller om det räknas som kombinationsbett? :) Det står väl mest bara bett som är godkända för ponnyer i TR? :)

Ja, det är dom. Räknas det som det då? :)

Jag tror rent instinktivt att det inte är godkänt, men man kan alltid maila förbundet och fråga så får man svaret svart på vitt :)

Jag har tyvärr lite samma tankar som dig. :( Vilken smart idé! det ska jag definitivt göra!

Han springer lätt med huvudet för långt ner i marken och släpper bettet i anridningen. Med denna hjälpen har han huvudet uppe i lagom höjd och behåller stödet på bettet hela vägen fram till hindret. :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 645
Senast: Anonymisten
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 549
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 314
Senast: cassiopeja
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar