Tillåten på tävling?

C

chrysler

Har en fråga!Är Top Reiters bomlösa sadel tillåten på tävling?Har kollat på en sådan å på ala andra sadlar står tex godkänd enl. FIPO men inte på den, blev ngt misstänksam. :confused:
Diddi Special är väl tillåten?Eller är alla bomlösa sadlar oavsett märke tillåtna på tävlingar?

Sv: Tillåten på tävling?

Ja tycker att den borde vara det...doom kan ju inte bara tillåta just ett märke. :confused:

Man skall använda en sadel som passar hästen, om den gör det så är den tillåten. Numera är även bomlösa tillåtna på tävling, förutsatt att den är avsedd för den ridning du bedriver.

Så ja, även Top-Reitern är godkänd :) Precis som alla andra bomlösa. Som passar hästen...

Tack för svaren!
Jag tror en bomlös är det bästa alternativet till min häst, hon har så mkt ryggmuskler så jag har inte hittat en enda sadel med bom som passar henne egentligen å absolut inte islandssadel, rider med dressyrsadel för tillfället men vill ha en mer flat sadel...

Liknande trådar

Islandshäst Eller är de för långa? Har googlat anläggningsyta på alla möjliga sadlar nu och läst alla sadeltrådar på buke. Jag är lite rädd för att...
2
Svar
20
· Visningar
6 179
Senast: Nielaa
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 190
Senast: Lavinia
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 548
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård