Tillåten nosgrimma?

keramin

Trådstartare
I TR kan jag utläsa vad som gäller vid utsmyckning av pannband men hittar inget om nosgrimman. Jag har precis köpt ett träns med två inlagda guldränder i både pannband och nosgrimma. Är det godkänt. Problemet för mig har varit att hitta ett träns som är tillräckligt stort och detta gick utan att jag blev ruinerad.

http://www.tahorseware.se bild finns under Häst - Träns - Dressyrträns - andra bilden, Dressyrträns classic.

Tack på förhand

Sv: Tillåten nosgrimma?

Nej det är egt inte tillåtet med någon utsmyckning på nosgrimman, men den där är ju såpass diskret så det kan hända att det funkar ändå... Vad jag vet så är de tillåtet med såna träns som har guldkantar på nosgrimman, och då kan man ju tycka att ditt borde godkännad också.

Men om jag vore du så skulle jag frågat en dressyrdomare eller någon annan insatt innan du tävlar. Tråkigt att bli utesluten för en sån sak. :crazy:

Det är ju luddigt det där med vad som är tillåtet och inte. Jag tävlar dock för tillfället med ett träns som liknar ditt, fast dekoren är silverfärgad istället, eller ja, på bild upptäcker man att det är reflex..., och hittills har ingen sagt nåt i alla fall.
Det känns dock inte som det mest dressyrmässiga att tävla i reflexnosgrimma även om jag tycker den är snygg, så jag ska byta till nåt diskretare, men har inte hittat nån jag gillar riktigt än..

Tack båda för svaret. Man kan ju tycka att går det med reflex så går allt :D .
Vitfodrad nosgrimma är ju mer eller mindre standard i dressyr och det är ju inte mer dekorerat det egentligen. Hur som helst ska jag se till att fråga en domare om saken.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Dressyr I dressyr-TR står det ju såhär om huvudlagets utformning: Tolkar jag det rätt att man inte får ha någon utsmyckning/bling på...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: MiniLi
·
Hoppning Är ju egentligen en inbiten dressyrtant, och håller på med det allra mest. Men ibland får jag mina "ryck" och sätter upp lite småhinder...
Svar
5
· Visningar
3 459
Senast: Bison
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 330
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur