Jag tänker att prissättning av extra tjänster är beroende av stallets förutsättningar, var stallägaren/chefen bor (i mitt kommande stall bor inte hon som driver stallet vid stallet, utan bensinkostnader behöver ingå om jag köper tjänster), hur smidigt och lättarbetat det är samt hur många hästar och hur hanterbara de är.
Jag har betalat 100-200 för att lösa bort insläpp/utsläpp av mellan 10-15 hästar (Det dubbla på midsommar/jul/nyår/påsk). Mockning inkl vatten, höpåsar och kraft har kostat mig mellan 50-100 kr per gång. Intag & Utsläpp vid skoning 200 kr. När jag jobbade 25 % i Sthlm betalade jag 650 per vecka för mockning 5 dgr, tillsyn och lösning av mitt insläpp. Vid sjukdom eller önskemål om hjälp samma dag av andra anledningar har det varit 25 % dyrare.
Jag hade aldrig accepterat 10 spänn i betalning som för enstaka tjänst.
Jag har betalat 100-200 för att lösa bort insläpp/utsläpp av mellan 10-15 hästar (Det dubbla på midsommar/jul/nyår/påsk). Mockning inkl vatten, höpåsar och kraft har kostat mig mellan 50-100 kr per gång. Intag & Utsläpp vid skoning 200 kr. När jag jobbade 25 % i Sthlm betalade jag 650 per vecka för mockning 5 dgr, tillsyn och lösning av mitt insläpp. Vid sjukdom eller önskemål om hjälp samma dag av andra anledningar har det varit 25 % dyrare.
Jag hade aldrig accepterat 10 spänn i betalning som för enstaka tjänst.