Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aldrig att jag hade gjort det för en tia.Har ni en fast summa för insläpp/utsläpp/fodring/täckesbyte med mera? Låter tio kronor per gång rimligt?
Hur gör ni vid sjukdom/planerade resor? Får ni mängdrabatt då?
Stallägaren reagerade på mitt förslag till avtal och trodde att det kunde bli orimligt dyrt. Vad tycker ni?
Då skulle det bli ca 600 kr per månad då om det bara var ut och insläppen inräknade därHar ni en fast summa för insläpp/utsläpp/fodring/täckesbyte med mera? Låter tio kronor per gång rimligt?
Stallägaren reagerade på mitt förslag till avtal och trodde att det kunde bli orimligt dyrt. Vad tycker ni?
Vad är en rimlig summa för dig?Aldrig att jag hade gjort det för en tia.
Bara att räkna ut hur många täckesbyten det behöver göras på 1 timme för att få ut något som liknar lön.
Alla stall är olika till hur lång tid olika sysslor tar men skulle inte jobba för mindre än 150kr/h innan skatt men efter moms, egenavgifter mm.Vad är en rimlig summa för dig?
Hos oss ingår allt sånt så beror ju helt på avtal. Antar att ni har kallhyra som bas och man sedan köper till alla tjänster som önskas?Har ni en fast summa för insläpp/utsläpp/fodring/täckesbyte med mera? Låter tio kronor per gång rimligt?
Hos oss ingår allt sånt så beror ju helt på avtal. Antar att ni har kallhyra som bas och man sedan köper till alla tjänster som önskas?
Då får man avgöra själv vad man anser är rimligt isåfall.
För mig är ett täcke på en självklarhet vid utsläpp i hage, annars kan jag lika gärna släppa ut hästen själv eller byta stall.
Däremot mockning är en tjänst jag gärna utför själv men annars kan köpa till vid semester eller sjukdom.
Som sagt, beror ju helt på både stall och hur det hela är uppbyggd.
Är det du som ska börja utföra dom tjänsterna?
Vi betalar 20 kr/dag för utsläpp.Har ni en fast summa för insläpp/utsläpp/fodring/täckesbyte med mera? Låter tio kronor per gång rimligt?
Hur många hästar gällde det då? Jag tänker tio kronor per gång och häst.Där mina hästar står nu finns ingen möjlighet att köpa sånt. I ett tidigare stall, kollektiv men vissa av oss tog ibland ut/insläpp åt andra, var ett ut/insläpp (10-14 hästar) "värt" 100 kr. Tog ungefär en halvtimme för mig. Besvärliga pass, typ storhelger, brukade vara 200 kr.
Läste inte ordentligt, glöm min fråga.Hur många hästar gällde det då? Jag tänker tio kronor per gång och häst.
Ta av och på täcke är ett riktigt tungt skitgöra och därför ingår inte det alls i vissa stall. Att det har ingått i din stallhyra innebär ju inte att det inte kostar något utan att det är inbakat redan. Vilka tjänster som ingår är ju upp till stallägaren. Mockning och iordningställande av foder kan ingå precis som in/utsläpp och täcke på/av kan ingå.Aldrig hört talas om att det kostar extra att ta av och på täcke. Det ha liksom ingått i in och utsläpp i alla stall jag hört talas om. Mockning och iordningställande av foder är extra tjänster i min värld.
Aldrig hört talas om att det kostar extra att ta av och på täcke. Det ha liksom ingått i in och utsläpp i alla stall jag hört talas om. Mockning och iordningställande av foder är extra tjänster i min värld.
Aldrig hört talas om att det kostar extra att ta av och på täcke. Det ha liksom ingått i in och utsläpp i alla stall jag hört talas om. Mockning och iordningställande av foder är extra tjänster i min värld.