Min hästs pass skickades in i november. Det kom tillbaka för någon vecka sedan, dvs. efter typ 9 veckor eller så. Med svaret att han är född i Sverige....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min hästs pass skickades in i november. Det kom tillbaka för någon vecka sedan, dvs. efter typ 9 veckor eller så. Med svaret att han är född i Sverige....
Du visste alltså inte om att den var född i Sverige?
Men var det ett svenskt pass du skickade in?
Ja, ett svenskt SH-slaskpass utfärdat 2006.
Varför skickades det in då?
Svenskt pass = redan registrerad i Sverige, oavsett var den är född. Då behöver man inte göra något
Aha, tack för info, 10 veckor senare....
Nej, men var inte säker på att det som stod på BB verkligen var sant. För annars om jag visste att det som stod på BB (Född 2002 hos Okänd, i Okänd, Sverige) stämde + svenskt pass hade jag inte skickat in det...
Jag har en holländsk kwpn och jag skickade in passet till SWB, betyder det att jag skickade fel då?
Nej, det är rätt, KWPN är ju en godkänd stambok även inom SWB, jag menade t.ex. welshponnyer, new forest osv som har egna svenska rasföreningar
Är det någon som fått tillbaka sitt pass? Nu börjar ju tävlingssäsongen snart...
Fick tillbaka i fredags, alltså 12 feb, inskickat 13 dec.Är det någon som fått tillbaka sitt pass? Nu börjar ju tävlingssäsongen snart...
Jag såg på blup dagen innan. Men inget annat.Ni som fått tillbaka era pass, har ni fått något meddelande om att de är klara innan de skickar? Eller är det först när post-avin dyker upp som man får reda på detta?
Jag såg på blup dagen innan. Men inget annat.
Eftersom det efter nu 12 veckor fortfarande inte varit något spår av passet så kontaktade jag SWB imorse. Svaret jag fick var följande:
"Hej Josefine,
Vi handlägger just nu de pass som kom in runt den 14/12-15.
De pass som kom in 15-16/12 står alltså näst på tur, men vi har fått in flera hundra pass de här dagarna så du får nog räkna med minst tre veckor innan passet är i brevlådan.
Tackar för ditt tålamod!"
Så just nu är alltså handläggningstiden 15 veckor och inte 10 veckor som de skriver på hemsidan. Så bli inte oroliga om det inte dykt upp ännu!