Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Därför skulle du tagit kopia på passet o bett id kontrollanten signera hur lång tid beror på vilket avelsförbund, swb 4-5 veckor skriver dom (mer nu när alla nyss skickst in) Hästavelsförbundet 2-3 månader.Är det någon som fått tillbaka sitt pass? Nu börjar ju tävlingssäsongen snart...
Jag fick tillbaka mitt på 3 DAGAR i augustipuuuh! Jag är "glad" att jag skickade in mitt redan i juni nån gång, så tidigt var det inte så mycket kö utan det gick på ett par veckor (ca 4).
Förlåt för att jag bryter tråden men... Måste någon stämpla kopian på passet alltså? Vad händer om man inte har skickat in passet än? Har nyss köpt en import men han kom till Sverige Maj 2015 tror jag, fd. ägare ville inte skicka in passet eftersom hon skulle sälja hästen. Har för övrigt en Connemara om det spelar någon roll.
Står de på iaf Swb och Hästavelsförbundets hemsidor under frågor och svar :-)Jösses!
Hade precis samma fundering men avvaktar nog att skicka in passet lite då.. Visste heller inte att man kunde få en kopia stämplat.
Ja, man kan göra kopia som ID-kontrollant skriver på om man ska tävla, det enda är väl om man behöver vaccinera eller behandla med något preparat med slaktkarens medans passet är iväg kan det bli problem.
Tack för svar, min Sigge är också ID-kontrollerad redan så det är egentligen bara att skicka in. Måste hela passet kopieras?Det verkar inte hända så mycket, eller det är iaf högst oklart vad som händer. Antagligen blir man bara ålagd att fixa det pronto.
Kopian måste endera signeras av ID-kontrollant som intygar att den stämmer med passet, eller av två myndiga, ojäviga personer. Så det är rätt lätt ordna.
Jag har en kompis som är ID-kontrollant så hon får stämpla. Och de flesta måste ju ändå få ut en ID-kontrollant eller veterinär för att verifiera "hästen mot passet" innan det skickas in, och då kan man fixat kopia och få det signerat i samma veva.
Jag fick ju idkontrollerat i samband med vetbes, så jag behöver bara skicka in. Men vaccinationerna behöver jag ju kopiera först, och där får ID-kontrollantvännen signera. Annars kan man ju gå över till grannarna, men
Jag kopierade hela passet för säkerhets skull när jag kopierade mitt, är inte fel att ha för mycket kopior än för lite. Så resonerade jag.Tack för svar, min Sigge är också ID-kontrollerad redan så det är egentligen bara att skicka in. Måste hela passet kopieras?
Tack för svar, min Sigge är också ID-kontrollerad redan så det är egentligen bara att skicka in. Måste hela passet kopieras?