Tillägg/borttagande av stuterinamn

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Vinga
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 818
V

Vinga

Hur är det eg, är det tillåtet att i efterhand lägga till "stuterinamn" eller att ta bort det i efterhand?

Totala namnbyte godtas inte längre ju ( i normala fall) men hur är det med stuterinamn/prefix osv?

har nämligen sett hästar som blivit av med sitt "efternamn" på senare tid!

Sv: Tillägg/borttagande av stuterinamn

Då refixet är en del av namnet så borde det inte gå. Däremot så la jag till prefixet på en av mina avkommor som var 3 för något år sedan. (ponny)

Sv: Tillägg/borttagande av stuterinamn

Då refixet är en del av namnet så borde det inte gå. Däremot så la jag till prefixet på en av mina avkommor som var 3 för något år sedan. (ponny)

Anledningen till att jag frågar är att min häst är delvis såld utomlands ( ska vara kvar här något år till iaf) men de nya ägarna vill ta bort "stallnamnet" då de inte uppskattar det (blir väldigt fel betydelse på annat språk *s* )... Har sett hästar på tävlingar senaste tiden som blivit av med sitt "efternamn"/stallnamn där av frågan... Men jag får väl kontakta ASVH och fråga!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 576
Senast: Grazing
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda... 2
Svar
36
· Visningar
4 102
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 663
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
504
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025