Till treårstest e.Corlensky G

Z

ZOFUS

Första kullen efter CG ska gå treårstest nu i vår.

Jag är nyfiken på hur nedärvningen blev.

Det borde finnas några på Buke som ska ha med avkommor.

Är det någon som vill dela med sig?Gärna med ett kort och en liten beskrivning av egenskaper.

/Z

Sv: Till treårstest e.Corlensky G

Min 3åring e Corlensky ska visas den 7 maj:) Jag antar att beskrivningen av egenskaper är omdömet från visningen som du vill ha? Har ingen ny bild nu men lär fota en hel del under visningen så kan lägga in bilder då :laugh:

Jag tänkte på din högst subjektiva bedömning :)

Men efter att testerna har gått skulle det kanske vara kul med något ord från protokollet (om man nu vill delge det).

Mitt sto har en treårig avkomma som skall visas.
Förhoppningarna är höga (förstås) och jag tror att om han visar sig bra kan han få diplom.
Får återkomma i ämnet när han är visad.
Han har bättre storlek, typ och hhb än sin mamma. Benen ser okej ut. Galoppen är bästa gångart. Han kan hoppa riktigt bra stundtals, men ibland litet okoncentrerad.

Roligt!

Såg nu att det startats en treårstesttråd så vi kanske få se mer av dessa avkommor i den (och andra "förstakullar").

Okej:)

I förhållande till sin mamma så är hon mindre, ädlare och mer högställd. Hon är vädligt feminin och snygg! Hon har fått bättre trav och galopp, galoppen är riktigt bra! Skritten är den gångar som är sämst.
Hon hoppar kvickt och kommer nog bli en bra tidshoppare, hon har dock inte lika bra bakbensteknik som sin mor ännu iallafall. Benstället tycker jag ser bra ut men vi får se vad de säger på visningen.
Hon är rätt tuff och kräver en fast hand men kommer nog bli en bra tävlingsindivid:d

Okej:)

hon har dock inte lika bra bakbensteknik som sin mor ännu iallafall.

Och det där tar jag tillbaka efter dagens löshoppning:D Efter att ha fått på sig bakskor och fått ett par veckors semester så hoppar hon helt plötsligt riktigt bra med bak! Från att inte ha väcklat ut dem alls till att ha hovarna uppe bland stjärnorna så kan jag konstatera att det faktiskt inte är något fel på tekniken alls :d Det kommer väldigt lägligt nu bara fem dagar innan treårstestet så nu får jag hoppas att hon inte ballar ur där och visar upp sig lika fint som hon gjorde idag! Då kan det nog bli fina poäng om vi har tur :laugh:

Och jag såg film på en helt otrolig Corlensky- Cortez-avkomma häromdagen! Jag har ju hela tiden sagt att de kommer visa vad de går för som 3-åringar och resultaten från Kalmar bådar ju gott!

Maria_b - Jag tror att jag såg din i startlistorna hos "oss", jag hoppas kunna se den i helgen! :)

Jag har en Corlensky G- Cardento- Maraton. Valack, ca 170. Kommer att visas på Plönninge 21-23 maj. Tycker att han har bra gångarter överlag, hoppar bra med stor kapacitet, väldigt klar på vad han ska göra och har varit det från början. Trevlig individ med ett bra temperament. Kvick i benen är han också :)

Han har släktingar att brås på ;)

Vad som sen händer på 3-årstestet återstår ju att se, men det är ju det första dom gör, man får tänka att det är bara början. Även om man gärna vill att dom visar vad dom kan.

Jag såg också det där.Jätteroligt!Jag hoppas att det tråkiga ryktet suddas bort....

Och jag såg film på en helt otrolig Corlensky- Cortez-avkomma häromdagen! Jag har ju hela tiden sagt att de kommer visa vad de går för som 3-åringar och resultaten från Kalmar bådar ju gott!

Maria_b - Jag tror att jag såg din i startlistorna hos "oss", jag hoppas kunna se den i helgen! :)

Det har jag med varit övertygad om!

Håller tummarna för dig med!Återkom gärna med resultatet:)

Då var det hon! Det är dock så många jag vill se utspritt på tre dagar, så vi får se hur mkt jag hänger i. Kommer iaf vara där delar av fredag och lördag. Håller tummarna för henne! :)

Här är den jag såg häromdagen ue Cortez, uppfödare Ylwa Holgersson.

http://www.youtube.com/watch?v=3_FeKDHwC9s

Senast ändrad:

Jag har också en, hon är ue: Corleograf-Mentor-Lord (mamman importerad från Tyskland). Hon kommer tyvärr inte att visas på treårstest:(. Hon som har växt så himla jämnt och fint hela tiden fick plötsligt ett ryck för några veckor sedan och sköt iväg 2 cm på 2,5 vecka precis när anmälningstiden var på väg att gå ut. Ingen vacker syn kan jag säga, hon var liksom öm i hela skinnet och gick mest i något som liknade pass... Ingen anmälan alltså, istället är hon seminerad :D.

Annars är hon bättre än sin mor vad gäller typ, hhb och trav. Galoppen är fortfarande svårbedömd då det mest går väldigt fort när man lösgallopperar henne, men ibland när hon galopperar i hagen ser det riktigt bra ut. Även skritten är bra. Vad gäller hoppningen är det lite som med galoppen, det är väldigt roligt och går väldigt fort, men ibland blänker hon till ordentligt.

Ska bli spännande att se hur det går fortsatt för avkommorna på testen, det ser ju onekligen bra ut hittills i alla fall:d

Jag har redan uppdaterat i 3-årsttesttråden, men kan ju dela av mig med resultatet här med :)

54 poäng som hopptalang (9,9,8,9,10,9)
51 poäng som dressyrtalang (9,9,8,8,8,9)

Jag behöver väl inte tillägga att jag är nöjd? :D

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 915
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa Skulle vilja ha lite råd. Ascot kräktes i förgår morse: först lite direkt på morgonen och sen efter att han hade fått frukost. Efter...
Svar
10
· Visningar
946
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
513
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
586
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka