Till minne av Beattleman

Varmblod90

Trådstartare
I tisdags hände en stor tradegi i familjen. Men allra mest för min syster..
Hennes ena hund blev påkörd och dog:cry:
Lilla Beattleman endast ca 7 månader gammal som vi bara för tre veckor sedan hämtade på Göteborgs flygplats, då han hade åkt den långa resan från Australien.
Så glad och full av liv. Älskade allt och alla...
Så i tisdags kväll så smet han ut när min systers sambo gick ut genom grinden. Han ställde sig vid vägkanten, viftade glatt på svansen. Sambon ropade och ropade, men han bara stod och viftade på svansen. I vanliga fall så kom han alltid när man ropade på hnm, men inte ikväll.
Och så helt plötsligt så kastade han sig rakt ut i vägen precis framför en bil...Och det räckte ju inte att han blev påkörd av en bil, han slungades iväg och blev påkörd av ytligare en bil från andra vägbanan:cry: Det känns som när han stod där och viftade på svansen vid vägkanten så var det precis som han sa adjö innan han kastade sig ut framför bilen:cry:
Lilla goa Beattleman, varför??

My Beattleman,
I want to hold you
I want to understand
Why you
My dear friend

I want to feel your kisses
against my cheek
I want to put my nose in
to your rough coat
I want you to be safe here with me

My Beattleman,
Just so short time
But still so long and full of hope
My dear boy
I love you so much

So kind and so full of life
So beautiful and so happy
Took everyday with a smile
You gave us so much joy

My Beattleman,
My sweet, sweet boy
Why you
It feels so empty and so unfair

Please wait for me
Where ever you are
Beacause I know we meet again
Both with smile on our faces

My Beattleman,
Tears fall down
And I wonder still
Why

I remember when we met
You looked at me with your
Beautiful dark eyes
And our joy was bigger than ever

My Beattleman,
I will never forget you
And your friendly spirit

I close my eyes
Feel your kisses on my cheeks
See your dark brown eyes
Just for a second all seems okey
And you are here in my arms again

But all isn’t okey
You are not here
And tears fall down again
And all feels so empty
Goodbye my dear friend

/ Skrivet av min syster..

24819754.jpg

An angel came, smiled and turned away

Sv: Till minne av Beattleman

Så fruktansvärt för er - Blir så ledsen när jag får läsa sådant. Har också fått en hund påkörd (Av Eu-moped) men han klarade sig.

Kram på er //Linda

:'( sorligt! fint skrivet av din syster

rip

Ja det är väldigt fint skrivet. Jag som är så känslig börja ju gråta varenda gång jag läser den..
Jag förstår det fortfarande inte..
Att livet kan vara såhär orättvist visste jag inte!

Usch, vad tråkigt! Beklagar sorgen jättemycket.:cry:

rip :cry: fin dikt, nästan exakt samma sak har ju hänt mig...:cry: blir alltid så himla ledsen när jag läser sånt här.

Men herregud, låt henne vara ledsen. Vem klarar av att alltid väga sin egen sorg mot alla andras? Isåfall finns det ju alltid någon som har det värre, men det betyder inte att man inte har rätt att vara ledsen.

Det finns de som är med om mycket värre tragedier i sina liv, så om livet är orättvist är det nog till er fördel, även om ni förlorat en hund.

Visst finns det det! Men har man inte rätt att vara ledsen? Och sen tycker jag att det är orättvist när man köpt en hund från Australien och lagt ner över 30 000 tusen för att få hem honom för att bara sen få ha den i 3 veckor. Jag tycker det är så otroligt orättvist..Sen skiter jag i vad du tycker!

:cry:

Fy sjutton va tragiskt. Jag lider med er.
Många kramar från Carina

Beklagar sorgen.. :(
Måste ju vara extra jobbigt eftersom ni planerat extra och lagt ut stora summor pengar. Hoppas lill killen var bra försäkrad och att ni kanske kan få en någolunda likvärdig hund från uppfödaren framöver.

*kram*

Tack!
Ja det känns inte kul. Då syrran planerade att ställa ut hnm och använda hnm i avel. Och han va en riktigt snygging med ett sånt otroligt trevligt temprament! Hon hade tack och lov hunnit försäkra hnm så hon får väl en liten summa. Men pengar kan ju inte ersätta en hund, men det är i alla fall en liten tröst..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Hello everyone, this is not a fully related topic, but I hope you can help me. I'm a student of "Equine Sports and Business" from the...
Svar
0
· Visningar
529
Senast: Ponsa
·
Fritid Nu köööör vi Startfältet Bidragen är listade i bokstavsordning på låttitel, per deltävling. Startordningen presenteras vid ett senare...
2 3
Svar
47
· Visningar
1 631
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
1 030
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
15 146
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Skottlossning på skola
  • Vaginal vs kejsarsnitt