Till minne av Åsa_NNL (TheRedRose)

Philosophia

Trådstartare
Åsa_NNL här på Buke - en av grundarna till organisationen Neverneverland som omplacerar hundar från Irland - omkom tragiskt nog i en cykelolycka den 29/6. :(

Jag kände inte Åsa personligen men hon var välkänd i vinthundskretsar och användare från vinthund.net och andra forum kände henne under användarnamnet TheRedRose.

Även om jag vet väldigt lite om Åsa som person så förstod man direkt att hundar var hennes liv, inte minst genom hennes engagemang för vinthundars, lurchers och andra hundars situation på Irland. Jag minns också en tråd i vintras här på hund där Åsa handlöst kastade sig i en vak för att rädda en av hennes hundar som gått genom isen.

Mina tankar går till hennes familj, vänner och hundar.

Sv: Till minne av Åsa_NNL (TheRedRose)

Nej men vad säger du?:eek:
Gud vad tragiskt, jag finner inga ord...!
Hur vet du detta?

Mina tankar går också till Åsa_NNL's nära och kära-inkl. djuren. Tänder ett ljus ikväll.

Livet är orättvist..:(

usch vad tragiskt, så sorgset när någon rycks bort alldeles för tidigt:(
Alla mina tankar går till Åsa_NNH's familj och vänner och djur ikväll.
Ett till ljus är tänt

Mycket tragiskt att läsa :(

Mina tankar går till de anhöriga samt alla som hon hjälpt och berört genom sitt brinnande intresse för att hjälpa andra..

nglaljus.gif

Ja det är verkligen tragiskt :( Jag kände inte Åsa privat på så vis men har haft jourhund åt nnl och min egen är placerad hos mig med hjälp av Åsa o har haft mkt mail o telefonkontakt o träffats ett par ggr.

Hon har gjort mkt gott och bidragit med otroligt mkt till andra människor och djurs liv!

Hon har garanterat fått en speceill plats på stjärnhimlen!

*kl*

Vet inte vad jag ska säga...

Tänder ett ljus här hemma ikväll....

I329643W144H248V20070410T014249Z.gif

En vän engagerad i NNL berättade detta i måndags, mycket tragiskt trots att jag aldrig hört talas om henne innan så förstod jag att hon brann för att hjälpa hundar, framförallt vinthundar.

Sänder en tanke till alla anhöriga.

Hur vet du detta?

Åsa var väldigt aktiv på flera hundforum så minst två jag själv är med på har uppmärksammat detta, det stod också i tidningen om Åsas hemska olycka.

Hon skulle fyllt 30 förra fredagen... Tragiskt och hemsk är bara förnamnet:(

Vila i frid Åsa.

Usch vad tragiskt. Min mormor sa alltid: Den gud älskar tar han först.

Edit: Och vilken otäck olycka. Jag läste om den och hade såklart ingen aning om vem det var förrän nu.

Senast ändrad:

Fy så hemskt :(
Sänder mina tankar till anhöriga!
Vila i Frid

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hundrelation
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat