Till Betina

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Suuz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 830
S

Suuz

Sommaren 1995 köpte jag dig, du din lilla vita whippet med prick och kroksvans. Svansen som aldrig kunde sluta vifta.

Det var du, jag och Jasmine. Tillsammans var vi i 14 år.

För två år sedan dog din bästa vän, jag trodde du skulle dö av sorg, men istället tog du över huset och blev världens mesta och bästa hund. Hunden som stog troget innan för dörren när jag kom hem, spelade ingen roll vilken tid det var eller hur länge jag varit borta. Du var där, jag trodde att du alltid skulle vara där. På nått sätt tror jag inte att du är borta, du kan inte ha legat död i mina armar?

Du var frisk länge min vän, men det hände något. Du fick en blödning i hjärnan. Du kunde inte förstå varför allt blev så konsigt. Svansen viftade, du skällde på dina kakor och slickade mig i öronen. Men du hade kramper, du flåsade. Jag ville inte se dig lida. Jag ringde till veterinären, jag skrek av sorg, du skulle lämna mig. Tänk att kärlek kan driva en till otänkbara handlingar.

Betina
Nina
Ia

Den snabbaste på jorden
Den snällaste, mest godhjärtade
Du räddade mitt liv, alla studer av nattsvart mörker som du dragit mig igenom

Imorgon har jag levt utan dig i två veckor, sorgen vill jag inte tro på, huset är kusligt tomt och bilder på dig går inte att titta på. Jag vill prata om dig som om du levde fortfarande, för om jag skulle tänka på hur tom och ledsen jag är skulle jag inte fungera. Då skulle jag aldrig skratta igen.

Jag vill fira minnet utav dig, du är fantastisk!

Nu springer du och Jasmine runt i himlen, en dag kommer vi att återförenas.
Jag saknar dig min älskade hund
Jag älskar dig Nina

Min vita whippettant

95-06-02
09-09-21

Sv: Till Betina

Jag ska inte böla, jag ska inte böla, jag ska inte böla...

Äsch då. :cry:
Jag lider med dig! Det är så fruktansvärt svårt. Ens hjärtevänner och familjemedlemmar som betyder så mycket för en, som man tror alltid ska finnas där men så en dag... nej, usch, jag vill inte ens tänka på det.

Beklagar din sorg! :(

Ibland undrar man varför man har djur, man älskar dem så gränslöst och så får man bara låna dem så kort tid. Fast när man tänker efter är det verkligen värt det. Beklagar sorgen, har vart där alldeles för många gånger själv. Fy vad man saknar dem. :(

:cry:Beklagar verkligen:cry:

Är nu exakt ett år sedan min älskling lämnade mig(eller jag honom?) och saknaden är stor...

Jätte fint skrivet!

(gråter en skvätt)

Liknande trådar

Övr. Hund Min bästa vän, klippan i stormen och världens bästa hund finns inte mer. Han blev 12.5 år. Allt var som vanligt sen bara ramlade han... 2
Svar
33
· Visningar
2 129
Senast: Viva
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna... 2
Svar
37
· Visningar
4 016
Senast: Red_Chili
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 673
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 056
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31