Min älskade hund finns inte mer

Vilken vacker vän du haft!

Det är förfärligt när de somnar in. Jag kan fortfarande se tillbaka på tiden efter att jag tog bort vår älskade hanhund i februari. Det är dubbel skräck. Dels den hemska smärtan i att han är borta. Men också fasan över den smärta som faktiskt är fysisk, att ha så ont, att sakna så mycket.

Dagarna går åt till att försöka ta sig igenom, till det kommit lite distans mellan nu och tiden när den älskade faktiskt fanns.

Alla varma tankar till dig och Cirkus.

Det är så galet tomt!
De andra djuren vet inte riktigt hur de ska göra - igår när jag gick och la mig var jag helt ensam i sovrummet - det har inte hänt på 7 år. De andra visste inte riktigt var de skulle sova när Dagmar inte valt plats först. De kom in i rummet vartefter och den kvarvarande hunden låg mellan mig och husse inatt. Nu ligger lillhunden i Dagmars korg och kattpojken ligger på bordet. Ingenting blir nånsin sig l ikt

11056432_10153252233162456_1298028099532812772_n.jpg
11102644_10153177353412456_5555661074997572328_n.jpg

Jag grät när jag somnade och jag grät när jag vaknade. Ena sekunden var ju allt som vanligt, 2 timmar senare tog han sina sista andetag. Hur kan det vara så? Ena stunden här, nästa borta.

Jag är 36 år, har haft Zaxon i mitt liv sen jag var 24. Det är nästan hela mitt vuxna liv. Han har funnits vid min sida vid seoaration från fd sambo, när min bipolaritet bröt ut, när min mormor dog. Vi har gjort allt tillsammans. Min gubbe och jag. Hur går man vidare nu? Hur orkar man andas?

Lillhunden verkar inte särskilt brydd. Hon letar inte eller så. Kanske inte fattat ä riktigt.

Vi tog bort vår tant för 1,5 månad sedan, 13,5 år gammal. Det är fortfarande en pärs. Nu vill jag ha en hund igen, men min sambo vill troligen avvakta. Usch vad jag avskyr att kompromissa ibland. Jag letar efter en omplacering tror jag, ska bara hitta rätt individ. Inte lätt detta. En tröst är i alla fall att jag blir gladare och gladare över att ha fått ha en så fin hund, det svåra är att hitta en som kan vara lika bra.

Vi tog bort vår tant för 1,5 månad sedan, 13,5 år gammal. Det är fortfarande en pärs. Nu vill jag ha en hund igen, men min sambo vill troligen avvakta. Usch vad jag avskyr att kompromissa ibland. Jag letar efter en omplacering tror jag, ska bara hitta rätt individ. Inte lätt detta. En tröst är i alla fall att jag blir gladare och gladare över att ha fått ha en så fin hund, det svåra är att hitta en som kan vara lika bra.
Jag är väldigt glad över att ha en hund kvar. Att komma hem till ett tomt hem hade jag inte klarat.

Jag beklagar er förlust. Står inför samma beslut inom närmaste framtiden. Min första alldeles egna hund, hunden som är en på miljonen har flera elaka tumörer och det finns inget att göra mer än att ge henne en så bra sista tid som möjligt och ha kraft att släppa taget när det blir dags. :heart

Liknande trådar

Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 344
Senast: Eva S
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 496
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Imorgon ska vår vackraste Tintin få lämna denna jord.. För ett par månader sedan insjuknade hon hastigt och började krampa. Efter många...
Svar
14
· Visningar
1 697
Senast: Itzyditzy
·
Hundhälsa Rubriken är något missvisande, men jag kom inte på något bättre. Ni får väl läsa vidare. OBS!! Jag vet att ni inte kan ta detta...
Svar
11
· Visningar
5 977
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka