Stinaelin

Trådstartare
Min tikvalp kommer inom några månader löpa för första gången, och jag funderar på vilket tikskydd jag ska köpa.

Jag har för mig att jag hört om en tygvariant, som går att tvätta i maskinen. Någon som har erfarenhet av dem, och vet vad det heter?

Tacksam för tips!

Jag köpte på Hööks. Deras egna märke tror jag det är Showmaster eller ngt liknande. Kostar 50,- och varit kanon. Lätt att sätta på och ta av, Hunden har inte fått av dem. De förra plockade hon lätt av sig. och enkla att tvätta.

Dessa kan jag i alla fall rekommendera

Min tikvalp kommer inom några månader löpa för första gången, och jag funderar på vilket tikskydd jag ska köpa.

Jag har för mig att jag hört om en tygvariant, som går att tvätta i maskinen. Någon som har erfarenhet av dem, och vet vad det heter?

Tacksam för tips!

Jag föredrar Pritax tikskydd. Gjorda i baddräktsliknande material så dom torkar väldigt fort efter tvätt och sliter inte på pälsen. Det finns inga dumma sömmar, remmar eller knäppen som stör hunden eller sliter på pälsen heller.
Rekommenderar att i alla fall köpa minst två så att du kan varva mellan dom när ett är smutsigt. Alternativt fungerar vanliga människotrosor bra också som man klippt till. Jag har säkert haft minst 5-6 olika tikskydd under ett löp då min ena har blödit mycket och de blir ofräscha.

Min tik har nyligen löpt för första gången och jag köpte en Hurtta-trosa. (Jag var sämre förberedd än du och köpte det enda märke de hade i den lokala djurbutiken när det blev aktuellt.) Jag kan inte tipsa om vilket tikskydd som är bäst, eftersom det slutade med att jag aldrig använde det. Det visade sig att hon inte blödde supermycket och dessutom höll hyfsat rent själv. Utifrån detta tänkte jag tipsa om att inte köpa alltför många i förväg om det skulle visa sig onödigt. Däremot är det väl bra att ha minst ett ifall man behöver det vid tillfälle.

Jag använder Hööks tikskydd plus ica basic trosskydd till mina. De kan inte ha såna där man ska trä igenom svansen pga extremt fluffig svans. :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 020
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
528
Senast: movi
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
328
Senast: alex.ha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg