tiknamn på E?

Smurfoff

Trådstartare
Uppfödaren frågade mig om jag ville döpa min tikvalp (dvärgpinscher) men måste ha ett namn som börjar på E, vill gärna ha något ovanligt, inte någon så vanligt som Emma eller nått :p

jag har funderat lite på Easy to love men ja e inte säker än :P kom gärna me tips

Sv: tiknamn på E?

Vad har dom för kennel namn? Är alltid lättare om man vet vad som ska stå framför själva E namnet...;)

Svenska namn
Salkins Evelina,Elina,Elin,Esmeralda,Ester,Etta,Engla,Embla!!!!

Utländska

Salkins End of time,Everlasting,Eternity,Empress.

Embla, Eos, Evita, Elsa, Elda

Ja listan kan göras lång. Goggla så får du fram massa namntips!

Vad heter föräldrarna?

Salkins+
(OBS jag stavar som en ordblind på engelska)
Electra
Every where
Every time
Enjoy Life
Explicit
Electronic
End of Story
End of hope
Extreme

osv

salkins bonita och exigors rocky in black

men kommer nog att ha ett annat namn som "tilltalsnamn" men vill gärna ha ett litet häftig stamtavlenamn, gärna på engelska.

tilltalsnamn vet jag inte än, får man se när man fått hem valpen va den passar till. men namn jag gillar är Ellie, Pix, Diva,

Ebonita
Elegance in black
Energy night
everywhere i go
E'Chelle
Ezzy
Enita
Energizer (kan väl passa en dvärgpincher?)
EASY TO LOVE
Easy Rock

De står mellan Salkins Elegance in black eller Salkins Easy to love, har gott om tid på mig så jag fortsätter fundera:)

Salkins Every Time Whe Touch
Salkins Ever and Forever
Salkins Every Place On Earth
Salkins El Único
Salkins El Maximo de Seres

(de två sista betyder "Den ende" och "Den högst älskade")

Tycker engelska namn är så tråkiga, ”alla” heter ju något sånt.
Men om man nu tvunget ska ha engelska hade jag kollat lite bland musik namn, finns ju en del ovanliga (som hundnamn) och rätt kul också.

Svenska namn är inte lika vanliga och det går ju att få rätt roliga där också
Spontant tänkte jag på Ellabella, Ella-EtterMyran, Ester-Exprezzo, Eldiga- Elsa, Extra-Explosiv, Elaka- Emma, Esther-Engel, Exelina-Exprezz.osv bara att fortsätta!

Finns ju bra musiknamn på svenska också, kolla tex svensk toppen:idea:

tack för alla bra tips!! :D Gillar Easy to love bäst just nu, men de kan ju ändrats :) så släng in fler namn nu vet :)

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 430
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera... 2
Svar
24
· Visningar
2 275
R
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 072
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom... 2
Svar
21
· Visningar
3 914
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈